آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

۳۰ عادت برای افزایش توانمندی های شخصی
ساعت ۳:٤۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٦/۳۱  کلمات کلیدی: روانشناسی ، موفقیت

توسعه عادات خوب یکی از موارد پیشرفت و رشد شخصی است.همه اون کارهایی که انجام می دهیم بر اساس چیز هایی است که قبلا آموخته ایم و متاسفانه همه آنچه بهش عادت کرده ایم خوب نیست و به همین دلیل باید همیشه سعی و تلاش کنیم برای بهبود عادات شخصی خود

در زیر لیستی را به شما معرفی می کنم از ۳۰ عادت عملی که می توانند تفاوت های بزرگی را در زندگی شما ایجاد کنند
ما باید این لیست را به عنوان یک مرجع استفاده کنیم و برای هر یک عادت یک ماه زمان بگذاریم.به این ترتیب برای جذب بهتر و آمیخته شدن با هر یک عادت فرصت مناسبی پیش روی ماست و با این روش میزان پیشرفت خود را بهتر می توانیم اندازه گیری کنیم


 
رمز موفقیت گوگل چیست؟
ساعت ٢:٤٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٦/۳۱  کلمات کلیدی: مدیریت ، منابع انسانی ، فناوری اطلاعات ، google

گوگل همکاری گوگلی نوآوری گوگلی فضای کاری گوگل فرهنگ گوگلی فرهنگ گوگل شرکت گوگل رمز موفقیت گوگل داستان گوگل تحقیقات جدید درباره گوگل ,رمز موفقیت گوگل چیست؟,google video press

حتما تا به حال با خود فکر کرده اید که چگونه گوگل به چنین شرکت موفقی تبدیل شده است و احتمالا به دنبال جواب آن گشته اید و جوابهای مختلفی یافته اید. اما جواب این سوال را یک محقق سوئدی به نام آنیکا استایبر (Annika Steiber) از دانشگاه صنعتی Chalmers بهتر میداند. او حدود ۱ سال است که به دنبال جواب این سوال در مقر اصلی شرکت گوگل می گردد. تا به حال هیچ محقق دیگری به اندازه او به درون گوگل نفوذ نکرده است.

آنیکا در دفتر گوگل واقع در ایالت کالیفرنیا حدود یک سال را به این موضوع پرداخته که گوگل چگونه مدیریت و سازماندهی میشود که توانسته قابلیتهای خلاقانه خود را حفظ کند؟ تحقیق او بر مبنای ۲۸ مصاحبه ی مفصل با کارمندان گوگل است. در این مصاحبه ها علاوه بر سوالات معمول، از مصاحبه شوندگان خواسته شده که دلایلی برای موفقیت گوگل در زمینه ابداع و توسعه خدماتی که مردم خواهان آن هستند، ارائه داده و آنها را اولویت بندی کنند.

این محقق سوئدی که هم اکنون در حال کار بر پایان نامه دکترای خود است، میگوید : ” عوامل زیادی در موفقیت گوگل نقش بازی میکنند که از میان آنها میتوان به روحیه کار گروهی که بنیانگذاران گوگل از ابتدای تاسیس این شرکت با خود به همراه داشتند، اشاره کرد. همین روحیه توانسته گوگل را به سمتی بکشاند که همیشه در حال ابتکار و نوآوری است. همچنین تمرکز و توجه گوگل به هنگام جذب نیروی جدید و پرورش آنها جالب توجه است. “

دو عامل ذکر شده در حال تعامل دائمی هستند به این دلیل که وضعیت هر فرد در گوگل بسیار مهم است. گوگل منابع زیادی را به انتخاب افراد مناسب برای استخدام اختصاص میدهد. در فرایند استخدام پیچیده و دقیق گوگل، تعداد زیادی از کارمندان مربوطه درباره فرد مورد نظر اظهار نظر میکنند. بدین صورت گوگل اطمینان حاصل میکند که افراد تازه استخدام شده که دارای تجربه ها و پیش زمینه های مختلف هستند، علاوه بر اینکه روحیه کار گروهی و برخورد مناسب با همکاران را داشته باشند، نسبت به محیط بیرون با دیگر گوگلی ها همگرایی و هم خوانی داشته باشند.


 
10 نکته ساده و مفید برای افزایش طول عمر باطری تلفن همراه
ساعت ۱۱:٠٥ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/٦/۳۱  کلمات کلیدی: فناوری اطلاعات

اپل ، سامسونگ ، نوکیا  ، سونی اریکسون و دیگر برندهای معتبر با ارائه تلفن های همراه هوشمند خود اجازه می دهند تا کاربران علاوه بر مکالمه با تلفن های همراه به بازی ، گوش دادن به موسیقی و ویدئو ، ثبت تصاویر و ویدئو و ده‌ها قابلیت جالب دیگر دسترسی داشته باشند .

با توجه به طیف متنوعی از قابلیت‌های قابل اجرا بر روی تلفن همراه ، جای تعجب نیست که عمر باطری تلفن همراه همواره یکی از نگرانی‌های اصلی برای توسعه دهندگان، تولید کنندگان و کاربران تلفن های همراه است.


 
ببینیم که خدا چه خواهد ؟!؟!؟
ساعت ۱٠:٥۳ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/٦/۳۱  کلمات کلیدی: مدیریت ، موفقیت ، روانشناسی
در سال ۱۹۵۳ در دانشگاه ییل آمریکا (Yale University) که از دانشگاههای بزرگ این کشور است و کارهای تحقیقاتی بزرگی در آن انجام می شود،  گروهی از دانشمندان و محققین تصمیم گرفتند تا پدیده هدف و هدف گذاری در زندگی یک انسان را مورد تحقیق و بررسی قرار دهند و ببینند که داشتن هدف در دنیای انسان چه نقشی را ایفا می کند و فرق بین یک انسان با هدف و یک انسان بی هدف در چیست و انسانهایی که در زندگی خود دارای هدف های مشخص هستند، با انسانهایی که در زندگی خودشان هدفی ندارند، چه تفاوتی دارند.

 
ارائه و معرفی کل ابزار های مدیریت پروژه در 40 دقیقه
ساعت ۱٠:٢۸ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/٦/۳۱  کلمات کلیدی: مدیریت پروژه ، فناوری اطلاعات
  1. منابع:
    1. کتاب های موثر:
    2. کتاب های تئوریک محض:
  2. موضوعات در ام اس پراجکت سرور:
    1. سفارشی سازی و مناسب سازی
      1. گزارش های کلان سازمانی
      2. گزارش پروژه ها
        1. در موضوعات ام اس پی بررسی می شود
        2. نماهای موجود روی پروژه را ایجاد می کنیم
      3. فیلد های سازمانی
      4. بروزرسانی با وصل کردن به آوتلوک و موبایل و اینترنت
  3. موضوعات در ام اس پی:
    1. گزارش گیری ها
    2. استفاده از فیلد های سازمانی
    3. بروزرسانی با وصل کردن به آوتلوک و موبایل و اینترنت
  4. موضوعات در تی اف اس:
    1. ابزار مدیران پروژه های نرم افزاری
    2. مدیریت خروجی ها و بیلد ها
    3. مدیریت وورک آیتم ها
  5. موضوعات در شیرپوینت:
    1. ابزار مدیریت ارتباطات
    2. سفارشی سازی و مناسب سازی
    3. وصل کردن به آوتلوک و موبایل و اینترنت

    منبع: صابر طباطبایی


 
الگوی عبور
ساعت ٩:٠٥ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/٦/۳۱  کلمات کلیدی: مدیریت دانش ، فناوری اطلاعات ، شیر پوینت

موضوع از این قرار است که کدام طرح برای مدیریت تحقیق و توسعه استوارتر است.

سازمان ها چند گونه اند: این چند گونگی به ذات تحقیقات و محققین آن فیلد علمی بستگی دارد. مثلا یک سازمان برای تحقیقاتش هر چه می خواهد ممکن است در اینترنت قابل دانلود باشد. برای آموزش هر چه می خواهد به صورت آماده در دسترس باشد. اما سازمان دیگری که روی مرز علم حرکت می کند، اینترنت به دردش نمی خورد؟!!! یعنی به طور مستقیم نمی تواند اطلاعات تحقیق شده ی قابل اعتمادی را بیابد که دقیقا نیاز او باشد. او باید برای تحقیق وتوسعه چه کسانی را با چه استعداد و توانایی هایی به کار گیرد؟ آیا می شه با استفاده از اینترنت با کسانی در ارتباط باشد که همان حقوق و هزینه ها، بلکه کمتر را به حساب ایشان بریزد، اما از دانش آنها استفاده کند؟ این هم برای محققی که با چند سازمان طرف قرارداد است می ارزد و هم برای سازمان ها.


 
چگونه از محتویات یک فولدر، یک فایل متنی بسازیم؟
ساعت ۳:٠۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٦/۳٠  کلمات کلیدی: فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش

نمی‌دونم تا به حال برای شما هم پیش آمده که مثلا بخواهید یک لیست از نام فایلهای موجود در یک فولدر خاص را به صورت یک فایل Text تهیه کنید .

مثلا فرض کنید در یک فولدر خاص 1000 عکس مختلف دارید که نام هر عکس کدملی هر فرد میباشد. حالا قصد دارید یک لیست از کدملی تمامی افرادی که عکس آنها را در اختیار دارید تهیه کنید …. چه می‌کنید ؟

به طور معمول ویندوز فاقد چنین امکانی است و برای حل این مشکل می‌بایست یا از نرم افزارهای جانبی استفاده کنید و یا از سیستم عامل Dos کمک بگیرید و یا خودتان به صورت دستی همه‌ی لیست را تایپ کنید !


 
کنفرانس بین‌المللی مدیریت سرمایه فکری
ساعت ۱٠:٥٤ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/٦/۳٠  کلمات کلیدی: کنفرانس، همایش، سمینار ، مدیریت سرمایه فکری


 
شیر پوینت
ساعت ۱٠:٤۱ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/٦/۳٠  کلمات کلیدی: مدیریت دانش ، فناوری اطلاعات

فناوری SharePoint اولین بار در سال 2001 توسط شرکت مایکروسافت به منظور فراهم آمدن بستری برای انجام تعاملات درون سازمانی ارایه شد. این فناوری در سال 2003 با امکانات گسترده و معماری برای افزودن کدهای سفارشی به نام وب پارت ( معادل پورتلت ها در فناوری جاوا ) وارد بازار پرتال های تجاری شد. این محصول سریع ترین رشد فروش در تاریخ محصولات سرور در شرکت مایکروسافت را از آن خود کرد.

مشخصات عمومی ومزایای اختصاصی
مهمترین مشخصه این سیستم این است که به مدیریت فناوری اطلاعات سازمان این امکان را می دهد تا همه وقت و انرژی خود را صرف طراحی منطقی و اصولی گردش اطلاعات نماید. چرا که جهت طراحی و توسعه کاربرد ها در این سیستم کمتر نیاز است به لایه های پایین تر همچون نوشتن کد وارد شد. مدل سازی سازمان و روند تصمیم گیری در یک سازمان دانش محور و یاد گیرنده بر اساس استاندارد های مطرح انجام شده و چگونگی بکار بردن ابزارهای داده کاوی به منظور استخراج رویکردهای تولید دانش و تصمیم گیری بهتر مطالعه و پیاده سازی شده است.

سیستم مورد نظر روی بستره نرم افزاری ۲۰۰۷ SharePoint و با استفاده از تکنولوژی مدیریت جریان های کاری که در این بستره پیش بینی شده است، طراحی و پیاده سازی می شود. محیط عامل سرویس دهنده Server ۲۰۰۳ و سرویس دهنده وب IIS۶ ، پایگاه داده SQL Server ۲۰۰۵ و سکوی برنامه نویسی .Net Framework ۳/۰ می باشد. از آنجایی که WSS ۳/۰ یک محیط پرتال برای سازمان ایجاد می کند، امکانات و مزایای عمومی یک پرتال سازمانی را خواهد داشت.


 
jتور مجازی برج میلاد تهران
ساعت ۱٠:٤۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٦/٢٧  کلمات کلیدی: گردشگری ، گالری تصویر

تور مجازی برج میلاد تهران

برای بازدید مجازی از بالای برج میلاد تهران و گشت و گذار در سازه برج میلاد و موزه های زیبای آن می توانید روی عکس بالا کلیک کنید و یا از قسمت پایین همین صفحه سفر خود را آغاز نمایید.

 

 
لطفا زیر تخت مشتری را بگردید!
ساعت ۱٠:۳۱ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/٦/٢٧  کلمات کلیدی: مشاوره ، مدیریت ، بازاریابی

 البته خیلی هم بی ربط نبوده.در بیشتر مواقع مشاورها و کسانی که قراره برای صورت مسئله های یک مشتری راه حل ارائه بدهند، اینطور عمل می کنند: اول مسئله را مطالعه میکنند و حرفهای مشتری را می شوند، بعد مسائل را با دانش خودشان و تجربیات گذشته مقایسه می کنند و سپس بر اساس این مقایسه راه حل ارائه می کنند که اغلب راه حلهای ارائه شده از خارج از فضای فکری مشتری به فضای فکری مشتری باید وارد شود. به همین دلیل پذیرش آن همیشه سخت خواهد بود. شما خودتان را بگذارید جای مشتری. در چه شرایطی می توانید عادتهای روزانه خودتان را ترک کنید و بجاش یک روش جدید پیش بگیرید؟ بدون شک کار مشکلی است. چقدر تا بحال با کاریکاتورها و کارتونهایی که برای مشاورها درست کرده اند برخورد کرده اید؟ چقدر در این مورد جوک شنیده اید؟ خوب این موضوع به سادگی مشخص می کنه که حتما یکجای کار ایراد داشته که میشه ایراداتش رو به شکل طنز بیان کرد.


 
چگونه یکBusiness Plan خوب بنویسیم
ساعت ۱٠:۱۱ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۱/٦/٢٧  کلمات کلیدی: مدیریت

یک طرح کسب و کاراستاندارد دارای ۱۱ بخش اصلی می‌باشد.
• هر بخش آن نماینده‌ی جنبه‌ای از سازمان می‌باشد و در کنار هم چهار‌چوب و نمای کلی سازمان شما را نمایش می‌دهد. با این حال شما می‌توانید بسته به نوع فعالیتتان به بخش یا بخش‌هایی بیشتر بپردازید. معمولایک طرح کسب و کار با خلاصه‌ای از طرح اصلی شروع می‌شود که به طور موجز و سریع اطلاعات کلیدی برنامه تجاری را بیان می‌کند. دیگر بخش‌ها شامل جزئیات بازار،محصول، تیم مدیریت، استراتژی‌های سازمان، برنامه‌ی اجرایی و داده‌های مالی می‌باشند.


 
هفت عادت مردمان موثر
ساعت ۳:۳٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٦/٢٤  کلمات کلیدی: روانشناسی ، موفقیت ، مدیریت

هفت عادت مردمان موثر نام کتابی است از استفان کاوی که تعداد زیادی از آن

توسط مترجمان ایرانی ترجمه و به دست خوانندگان ایرانی رسیده است.


 
دانلود کتاب نکات مدیریتی مروری بر کسب و کار هاروارد
ساعت ٤:٠٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٦/٢۳  کلمات کلیدی: مجله، کتاب، خبرنامه ، مدیریت

یکی از شکایتهای دانشجویان و مدیران تازه کار که درصدد مواجهه علمی با مشکلات و مسائل روزمره اند این است که کتب مدیریتی موجود عمدتاً به مباحث تئوریک می پردازند و کاربرد آنها در اداره بنگاهها مستلزم انتقال و تعبیر این مفاهیم در اتفاقات روزمره است. پیچیدگی و نیز اقتضایی بودن این فنون و تئوری ها کاربردشان را وابسته به صرف زمان و مداقه زیادی کرده است. بدین ترتیب جای خالی مفاهیم کاربردی که بلافاصله و بدون پیش نیاز قابل اجرا باشند، خالی احساس می شود. همچنین دانش آموختگان فنون مدیریتی در بدو ورود به بازار کار با خلاء تجربه مواجه اند که این ورود را برای ایشان سخت تر می نمایاند.


 
جشنواره ایران خلاق
ساعت ۳:٥٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٦/٢۳  کلمات کلیدی: کنفرانس، همایش، سمینار ، نوآوری


 
راهنمای تدوین ساختار شکست کار بر اساس استانداردهای PMBOK و PRINCE2
ساعت ۳:٤٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٦/٢۳  کلمات کلیدی: مدیریت پروژه

راهنمای تدوین ساختار شکست کار بر اساس استانداردهای PMBOK و PRINCE2 (رایگان)

راهنمای تدوین ساختار شکست کار

این کتاب رایگان است.

دانلود کتاب


 
هوش مشارکتی
ساعت ۳:٢٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٦/٢۳  کلمات کلیدی: هوش هیجانی

هنوز مفهوم هوش هیجانی در ایران جانیافتاده و تفاوتش با هوش ذهنی تفهیم نشده که مفهومی بنام هوش مشارکتی در دنیا مورد بحثه. هوش مشارکتی یعنی شما در کنار چند نفر دیگه مشکلات ات رو حل می کنی. قوی تر میشی

لینک ۱

لینک ۲


 
دیدگاه مدیرعلمل اپل در خصوص مدیریت پروژه
ساعت ۳:٢٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٦/٢۳  کلمات کلیدی: مدیریت پروژه


 
مربع بهره ور‌ی و مدیریت بهبود بهره وری
ساعت ٢:٥۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٦/٢۳  کلمات کلیدی: بهره وری

مربع بهره وری چارچوبی را فراهم می سازد تا بتوانید موقعیت سازمان خود واین که درکدام یک از چهارحالت مورد اشاره قراردارید را مشخص نمایید. اثربخشی عملکرد وکارایی عملکرد برای نشان دادن موفقیت یک مدیر درتلاش برای بهره وری بیشتربه صورت زیراست .


 
پیام کنفوسیوس فیلسوف چینی در مورد توسعه و مدیریت
ساعت ٢:٤٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٦/٢۳  کلمات کلیدی: مدیریت دانش ، سخن بزرگان