آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

حلول سال 1393 مبارک
ساعت ٧:٢٢ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۱٢/٢۸  کلمات کلیدی:

 

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

FEED


 
یک سیر پیشنهادی برای مطالعه نهج‌البلاغه
ساعت ٧:٢٢ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۱٢/٢۸  کلمات کلیدی: کتاب ، مطالعه ، مذهبی ، اسلام

 از مجموعه

از شقشقیه تا متقین

یک سیر پیشنهادی برای مطالعه نهج‌البلاغه؛ بهترین منبع برای شناخت حضرت علی (ع)

 25 سال تمام سکوت کرد و چیزی نگفت. وقتی بعد از آن همه سال دوباره لب به گفتن باز کرد، گدازه‌هایی که از آن آتشفشان خاموش می‌آمد، از سر مردم روزگارش زیاد بود. خطبه‌هایش برای مردمی که سال‌ها به حرف‌های سبک و ساده عادت کرده بودند، سنگین بود. حق داشتند. چکیده حکمت‌های همه تاریخ را می‌ریخت توی کلمه و این چگالی عجیب، از اندازه تحمل مردم روزگارش خیلی بیشتر بود. هنوز هم برای این کلام سنگین است، وزین است، رسیدن به فهمش دشوار است. در واقع اعجاز نهج‌البلاغه نه فقط در بلاغت و شاعرانگی و سحر کلام است که در عمق معانی آن است. هنوز نامه‌ای که برای مالک اشتر نوشت، درست فهمیده نشده و خطبه‌ای که در شرح پارسایان خوانده، کامل شرح نشده است. مرحوم استاد شهید مطهری برای فهم درست نهج البلاغه، هفته‌ای یک بار از قم تا اصفهان می‌رفت تا در محضر استادی به خواندن نهج‌البلاغه بنشیند. تعداد شرح‌هایی که اهل سنت بر این کتاب شریف نوشته‌اند، از تعداد شرح‌های شیعیان بیشتر است (رکورد بیشترین شرح‌های کامل بر کل نهج‌البلاغه را مصری‌ها با 25 شرح دارند. معروف‌ترین شرح‌های این کتاب، شرح «ابن ابی‌الحدید معتزلی» است که او هم از اهالی مصر بود) حالا سوال اینجاست: پس این کتاب را چطور بخوانیم؟

 


 
اینفوگرافی چگونه هدف‌گذاری کنیم؟
ساعت ٧:٢٢ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۱٢/٢۸  کلمات کلیدی: اینفوگرافی ، کتاب ، مدیریت

کتاب هدف‌گذاری از انتشارات آریانا منتشر کرده است و در وب‌سایت این ناشر در مورد این کتاب آمده است:

هدف‏گذاری؛ تعیین اهداف، موضوعی چالشی است. چگونه اهداف خود را از میان بی‌شمار اهداف ممکن، برای خود، گروه کاری خود و یا کارکنان تحت مدیریت خود انتخاب کنید؟ در این کتاب با مرور فرایند هدف‌گذاری، ایده‌ها و نکته‌های مهمی برای غلبه بر چالش‌های هدف‌گذاری شرح داده شده است. شفافیت اهداف، تعریف اهداف گروه کاری بر مبنای تغییرات صنعت و سازمان، تعیین اولویت‌ها در زمانی که اهداف با یکدیگر تعارض دارند، و استفاده از نقاط قوت گروه برای تحقق اهداف مورد نظر، بخشی از مطالبی است که در این کتاب به آنها پرداخته‌ شده است.

 

منبع: وبلاگ مدیر رسانه

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

FEED


 
چند کتاب مدیریت (منابع آزمون ارشد)
ساعت ٧:٢٢ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۱٢/٢۸  کلمات کلیدی: معرفی یک سایت ، دانلود ، معرفی یک کتاب ، کتاب

منابع اصلی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت را تشکیل می‌دهند. اساتید دانشگاهی نیز می‌توانند از خلاصه کتاب ارائه شده به عنوان جزوه تدریس استفاده کنند. تنها ۱۰ درصد کتابهای زیر رایگان نیست و بقیه رایگان هستند. در صورتیکه کتاب مناسبی را می‌شناسید که در لیست زیر موجود نیست گزارش کنید تا در سایت قرار گیرد.


کتاب تئوری سازمان و مدیریت

کتاب تئوری سازمان و مدیریت


کتاب مدیریت رفتار سازمانی

کتاب مدیریت رفتار سازمانی


کتاب مدیریت منابع انسانی


کتاب بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی


کتاب مدیریت استراتژیک


کتاب زبان تخصصی مدیریت


کتاب حسابداری و مالی


کتاب آمار کاربردی مدیریت و تحقیق درعملیات


دانلود کتاب مدیریت

سایر کتاب‌های مدیریت

منبع: سایت پارس مدیر

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

FEED


 
10 ویژگی مدیر خوب از نظر مالک ماکروسافت
ساعت ٧:٢٢ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/۱٢/٢۸  کلمات کلیدی: مدیریت ، موفقیت ، ارزیابی ، رهبری
۱- زمینه کاری خود را از روی قکر و دقیق انتخاب کنید: کاری را انتخاب کنید که از آن لذت ببرید. وقتی به کارتان علاقه ندارید بعید است بتوانید برای سازمان خود سودآور باشید. این موضوع درباره کارمندان نیز صدق می کند.

۲- با دقت استخدام کنید و از اخراج کردن نهراسید: شما نیاز به یک گروه قوی دارید؛ چرا که یک گروه کاری متوسط هر قدر هم که خوب مدیریت شود، نتیجه عملش قطعا متوسط خواهد بود. یک خطا ممکن است برای یک فرد شکست بزرگی به حساب نیاید و مدیر نیز بتواند وی را در سمتی که دارد ابقا کند؛ چرا که عملکرد وی آنقدرها هم ناگوار نبوده است؛ ولی یک مدیر خوب جایگزینی برای این فرد انتخاب می کند یا او را به جایی منتقل می کند که عملکرد شخص در آن بدون عیب و نقص باشد.

۳- محیط کار را مولد و سودآور کنید: این موضوع کمی چالش انگیز است؛ چرا که نیازمند رویکردهای متفاوتی بسته به زمینه فعالیت است. برخی اوقات اختصاص دادن یک دفتر کار مجزا به کارمندان، موجب افزایش سود بنگاه می شود. برخی اوقات با انتقال کارمندان به یک محیط باز می شود سود را افزایش داد. بعضی مواقع باید از محرک های مالی برای سودآور کردن بنگاه استفاده کرد. در یک دیدگاه کلی استفاده از ترکیبی از این رویکردها می تواند اثربخش باشد. 
...........................

 
تشریح برنامه روابط عمومی های نفت از زبان دکتر نعمت اللهی
ساعت ٥:۱٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۱٢/۳  کلمات کلیدی: شبکه های اجتماعی ، ارتباط ، تعالی سازمان ، روابط عمومى

روابط عمومی های صنعت نفت برای پیشبرد اهداف و برنامه های صنعت نفت باید از همه ظرفیت های رسانه ای و شبکه های اجتماعی استفاده مناسب به عمل آورند. روابط عمومی های صنعت نفت برای پیشبرد اهداف و برنامه های صنعت نفت باید از همه ظرفیت های رسانه ای و شبکه های اجتماعی استفاده مناسب به عمل آورند.

دکتر اکبر نعمت الهی روز چهارشنبه ( ٣٠ بهمن ماه) در ششمین گردهمایی روسای روابط عمومی های صنعت نفت کشور در بندر ماهشهر گفت: مجموعه روابط عمومی ها لازم است با همدلی و همکاری یکدیگر و ایجاد ارتباط با بخشهای مختلف سازمان اعم از مدیریتها و کارکنان در زمینه ارتقا و تعالی سازمان گام بردارند.

وی با تشریح شرایط کار روابط عمومی ها در گذشته و حال تصریح کرد:

  • باید با خرد جمعی و همکاری تنگاتنگ جایگاه روابط عمومی را در داخل و خارج سازمان ارتقا بخشیده
  • روابط عمومی مدیر محور را به سازمان محور بدل کنیم.

نعمت الهی در بیان انتظارات از روابط عمومی ها، اظهار داشت: امروز مدیران شناخت جامعی از روابط عمومی دارند و نگاه جامعه به روابط عمومی های سازمانها تغییر کرده است و لذا همکاران می توانند با تدبیر و برنامه ریزی مدون با ایفای وظایف خود اثر بخشی داشته باشند.

کار روابط عمومی امروز بسیار سخت و سنگین است اما با تدبیر، اندیشه و پشتکار، به طور قطع در پیشبرد کارموفق خواهیم بود.

وی با اشاره به فعالیت نزدیک به ٣٠٠ روابط عمومی در مجموعه بزرگ صنعت نفت، افزود: استفاده از ظرفیتهای رسانه ها و برخورداری از امکانات ارتباطی می تواند در معرفی توانمندیها و توسعه فعالیتهای شرکتها اثرگذار باشد.

نعمت الهی با تاکید بر این که برای توفیق در این راه باید برنامه مدون و روشن داشته باشیم ، اظهار کرد: از چهار شرکت اصلی خواسته شده به شرکتهای زیرمجموعه ابلاغ کنند که برای سال ٩٣ برنامه داشته باشند.
در سالهای ٩٣ و ٩۴ برنامه های اعلام شده از سوی روابط عمومی هر یک از شرکتها مورد ارزیابی قرار می گیرد و این برنامه ها می تواند در دستیابی به اهداف و برنامه های آتی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با بیان این که زمان کارهای عملیاتی و اجرایی در روابط عمومی ها کمرنگ شده است ، گفت: اکنون زمان اندیشه و تفکر است و جا دارد همکاران در کنار کارهای روزمره خود فرصتی برای اندیشه داشته باشند و در این زمینه از صاحب نظران کمک و مشاوره بگیرند.
نعمت الهی در بخشی از سخنانش به لزوم تغییر ساختار و ارتقای روابط عمومی ها اشاره کرد و توضیح داد: در گام نخست تبدیل سطح رئیس روابط عمومی چهار شرکت اصلی به مدیر در دست پیگیری است و با اخذ موافقت مدیران عامل این شرکتها و اجرایی شدن آن به طور طبیعی ساختار روابط عمومی ها ارتقا خواهد یافت.

منبع: http://www.oilnews.ir

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

FEED


 
تیم سازی
ساعت ٥:۱٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/۱٢/۳  کلمات کلیدی: تیم سازی ، موفقیت ، بهره وری

تیم سازی، یعنی ساخت تیمهای موفق کاری

 فرآیندی است که موفقیت در آن،

بهره وری سازمان را ارتقا میدهد

 

منبع: http://pr-rahnama.blogfa.com

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

FEED