آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

آیا غول دنیای ویدیوها وارد عرصه موسیقی می‌شود؟

 احتمال راه‌اندازی سرویس پخش موسیقی آنلاین توسط یوتیوب

بر اساس شایعات منتشر شده، به نظر می‌رسد یوتیوب برای ارائه یک سرویس پخش موسیقی آنلاین مبتنی بر اشتراک کاربران آماده می‌شود. گفته می‌شود این سرویس ساختار آزادی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد به موسیقی مورد علاقه خود گوش کنند، اما هر از گاهی تبلیغاتی نیز به کاربران نمایش داده می‌شود. این تبلیغات درست مشابه تبلیغاتی است که موقع تماشای ویدئو در یوتیوب نمایش داده می‌شوند. البته کاربرانی که برای اشتراک خود پول پرداخت می‌کنند می‌توانند از شر دیدن تبلیغات وسط گوش کردن به موسیقی مورد علاقه‌شان راحت شوند!

YouTube-is-launching-its-own-music-streaming-service.jpg

این شایعه تنها دو هفته بعد از شایعه برنامه‌ریزی گوگل برای سرویس پخش موسیقی‌اش منتشر می‌شود. مطمئن نیستیم شایعات مربوط به گوگل و یوتیوب در مورد یک سرویس باشند اما طبق گفته CNN احتمالا گوگل و یوتیوب قرار است دو سرویس جداگانه اما با امکانات مشابه ارائه کنند. ظاهرا یوتیوب برای سرویس پخش موسیقی جدیدش تیم مذاکره و واحد اجرایی خودش را دارد.

حتی بدون سرویس پخش موسیقی هم در حال حاضر یوتیوب فراگیرترین ابزار گوش کردن به موسیقی است. اغلب ویدئو‌های روی یوتیوب موزیک‌ویدئو هستند و بیش از ۶۴ درصد از نوجوانان برای گوش کردن موسیقی یوتیوب  را به سایر سرویس‌ها ترجیح می‌دهند.

شرکت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که سرویس پخش موسیقی یکی از راه‌های کسب درآمد است.گروه موسیقی وارنر ۲۵ درصد درآمد دیجیتال خود را تنها از پخش موسیقی به دست آورده است.

اگر گوگل و یوتیوب سرویس‌های مبتنی بر اشتراک خود را راه‌اندازی کنند، وارد رقابت بسیار سنگینی خواهند شد چرا که آنها به بازار اشباع شده‌ای وارد می‌شوند. اسپاتیفای، Rdio، پاندورا و بسیاری شرکت‌های دیگر در حال حاضر بر فضای پخش موسیقی آنلاین مسلط هستند و گوگل برای رسین به موفقیت راه دشواری در پیش رو دارد. اما با توجه به اینکه این «گوگل» است، فقط اسمش برای کشاندن کاربران سایر سرویس‌ها به سرویس جدیدش می‌تواند کافی باشد.

یکی از سخنگویان یوتیوب در مورد این شایعه گفته است: "ما نظری درباره شایعات و فکر و خیال‌ها نداریم. برخی تولید کنندگان محتوا هستند که فکر می‌کنند از سرویس پخش موسیقی آنلاین مبتنی بر اشتراک کاربران و همراه با تبلیغات، بهره خواهند برد. برای همین ما داریم درباره‌اش فکر می‌کنیم". با توجه به نام یوتیوب و تاثیر زیادش در فضای وب، احتمال اینکه این شرکت به دنبال راه‌اندازی سرویس موسیقی مبتنی بر اشتراک کاربران باشد بسیار زیاد است.

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

FEED

+   سید محمد طباطبایی ; ۱٢:۱٢ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۱/۱٢/۱٧

design by macromediax ; Powered by PersianBlog.ir