آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

برای تشویق کارمندان، پاداش‌های غیرنقدی پیشنهاد کنید
ساعت ۱:۱٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۱٢/٢۳  کلمات کلیدی: موفقیت ، استخدام ، مصاحبه

چند ماه پس از راه‌اندازی شرکت میدن‌مدیا گروپ در اواخر سال 2009، موسسین شرکت به فکر استخدام اولین کارمند خود افتادند. 
اما با سرمایه اندکی که در دست داشتند، توانایی مالی برای پیشنهاد یک حقوق رقابتی را نداشتند. و از آنجایی که بخشی از سهام کسب‌وکارشان را به چند سرمایه‌گذار واگذار کرده بودند، قصد نداشتند سهام بیشتری را از دست بدهند.

برای به کارگیری بهترین فرد ممکن، تصمیم گرفتند مزایای منحصر به فردی را پیشنهاد بدهند که فرصت آن با کار کردن برای یک کسب‌وکار تازه راه‌اندازی شده به وجود می‌آمد؛ یعنی فرصتی برای کمک به شکل‌گیری تکامل یک کسب وکار، مثل ایجاد فرهنگ سازمانی از ابتدای شکل‌گیری بنگاه. 
به گفته توسار باریک، از موسسین و مدیرعامل این شرکت که در فیلادلفیا تاسیس شده، آنها هنگام مصاحبه با متقاضیان کار می‌گفتند: «کار ما فراتر از یک شغل عادی است و شخصی که آن را می‌پذیرد باید همگام با ما به رشد خودش و شرکت کمک کند.»
امروز، شرکت میدن مدیا گروپ علاوه بر موسسین خود، هشت کارمند دیگر استخدام کرده است. کسب‌وکار آنها به سودآوری رسیده و در سال 2012 به درآمد سالانه بیش از 600 هزار دلار دست یافته است. 
باریک می‌گوید: «این روزها موقع استخدام سعی می‌کنیم در مورد اهداف و دیدگاه هایمان با متقاضیان صحبت کنیم.» 
بنابراین، اگر شرکتی را راه‌اندازی کرده‌اید و می‌خواهید اولین کارمندانتان را استخدام کنید، احتمال دارد نتوانید از پس پرداخت حقوق و مزایای قابل توجهی که کارمندان ماهر و با استعداد را جذب کند، برآیید. اما کارشناسان امور اشتغال و کسب وکارهای کوچک می‌گویند اگر کارمندانتان به جای دریافت مبالغ نقدی، شیوه‌های جایگزین پاداش را بپذیرند، مثلا بدانند که شانس عضویت در بنگاهی را پیدا کرده‌اند که پتانسیل بالایی برای رسیدن به موفقیت دارد، بنابراین ارزش این کار آنها را دست کم نگیرید.


به گفته پیتر کاپلی، رییس مرکز منابع انسانی دانشگاه وارتون پنسیلوانیا، «اینگونه پاداش‌های جایگزین، برای برخی افراد جالب‌تر است و کسب‌وکارهایی تازه‌ای که پول کافی برای دادن حقوق بالا و پاداش ندارند، به چنین افرادی نیاز دارند.» 
همچنین، اگر افرادی را استخدام کنید که از فرصت کار کردن برای یک بنگاه جدید به هیجان می‌آیند، شانس بقای کسب‌وکار تازه شما افزایش می‌یابد؛ کاری که بسیاری از کارفرمایان انجام نمی دهند. 
البته، تاکید بر اینکه فرصتی به وجود آمده تا افراد جویای کار به شکل گیری یک کسب وکار تازه کمک کنند، برای جذب آنها به شرکت نوپای شما کافی نیست. نکته مثبت این است که مزایای متعددی وجود دارد که می‌توانید آنها را به افراد پیشنهاد بدهید، بدون اینکه هزینه زیادی برای شما داشته باشد. این مزایا می‌توانند آزادی در مدیریت ساعات کاری، کار کردن کارمندان در خانه یا دادن مرخصی تشویقی به کارمندان باشد. یکی از پرمتقاضی‌ترین مزایا، به خصوص برای متقاضیانی که سن بیشتری دارند، بیمه است که می‌تواند هزینه بر باشد؛ اما در نظر بگیرید که در عوض، قوانینی وجود دارند که برای کسب وکارهای کوچک تخفیف‌های مالیاتی و بیمه‌ای در نظر می‌گیرند. 
کاپلی هشدار می‌دهد «صرفا برای اینکه متقاضیان کار را مجاب کنید مزایای پیشنهادی شما را بپذیرند، هنگام پیشنهاد کردن آنها اغراق نکنید یا وعده‌هایی برای آینده ندهید که در مورد تحقق آنها مطمئن نیستید. هر چقدر مسائل را پیچیده‌تر کنید، احتمال اینکه فرد استخدام شده به ناامیدی برسد و به زودی شرکت را ترک کند، بیشتر می‌شود.» 
به گفته دکتر کارولین دنیلز، مدرس کارآفرینی دانشگاه بابسون ماساچوست، به محض اینکه کارمندانتان را وارد کار کردید، سعی کنید رییس خوبی باشید و بر کارهایی مانند وقت گذاشتن برای تشکر کردن از کارمندان و تعریف کردن از آنها متمرکز شوید. کارمندان بازخوردهای مثبت را به عنوان یک پاداش تلقی می‌کنند و این پاداش‌ها آنها را برای سخت تر کار کردن تشویق می‌کند. «برای کارمندان واقعا مهم است که پاداش مشارکت خود را ببینند.» 
آرون هیرشورن، از موسسین شرکت DogVacay که خدمات آنلاین برای نگهداری از حیوانات خانگی ارائه می‌دهد، معتقد است مدیران باید در مورد تصمیم‌گیری‌های شرکت برای روزی که ممکن است توانایی مالی بیشتری برای پرداخت مزایای بهتر داشته باشد، با کارمندان خود شفاف باشند. او می‌گوید این شفافیت به افزایش انگیزه کارمندان او که اکنون به 20 نفر رسیده‌اند، کمک کرده تا اهداف شرکت را محقق کنند. 
به عنوان مثال، کارمندانی که در روزهای اول تاسیس شرکت استخدام شده بودند، سخت کار می‌کردند و فضای کاری کوچکی را با هم تقسیم کرده بودند. هیرشورن می‌گوید که برای کارمندانش تصریح کرده اگر کسب‌وکارشان دستاوردهای مالی مشخصی کسب کند، شرکت را به مکانی که فضای بزرگ‌تری داشته باشد، منتقل خواهند کرد و در ضمن آنها می‌توانند حیوانات خانگی شان را با خود به شرکت بیاورند. 
امروز کارمندان شرکت DogVacay.com که درآمد آن از طریق یک سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز 7 میلیون دلار افزایش یافته، در یک فضای 370 متر مربعی کار می‌کنند.

منبع: Wall Street Journalو + ،مترجم: مریم رضایی

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

FEED