آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

میکرو استراتژی به زبان ساده

میکرو استراتژی، یک ابزار حرفه‌ای برای توسعه خرد حرفه‌ای است که فعالان و دست‌اندارکاران دنیای کسب و کار امروزی را در جهت دست‌یابی به بصیرت تمام درباره مشتریان، رقبا و روندهای پیش‌روی فعالیت‌شان را قدرتمند می‌سازد.

Untitled-1


در واقع، میکرو استراتژی به عنوان یک ابزار و آنالیز کننده تمام ابعاد داده‌های شخصی هست که در رسانه اجتماعی فیس‌بوک، پیرامون مشتریان کسب و‌کارها و با کسب تمام جزئیات علایق، فعالیت‌ها و اولویت‌هایی است که صاحبان کسب‌وکار، نیازمند کسب آنها درباره مشتریان خود هستند.

در این که می‌توان در پاسخ به پرسش «میکرو استراتژی دقیقا چیست؟» جواب دندان شکنی داد، نباید شک کرد و با اطمینان خاطر باید گفت که « میکرو استراتژی، همان چیزی است که صاحبان کسب و کار در خواب می دیدند، میکرو استراتژی همان معجزه‌ای است که یک فعال اقتصادی به آن نیاز داشت تا بداند در اطرافش چه می گذرد؟ افکار عمومی نسبت به او و محصولات و خدماتی که ارائه می‌کند چگونه است؟ آیا بازار و محیط اقتصادی او در سلامتی کامل به سر می‌برند؟ آیا می‌توان برای گروه خاصی از مشتریان برنامه‌ریزی کرد و مزه دهان آنها را در باب پذیرش محصولات جدید فهمید؟»

images (1)

پس من به عنوان یک فعال بازار، از میکرو استراتژی، خواسته‌هایی دارم که اگر این ابزار، بتواند آنها را تامین کند برای من ارزشمند خواهد بود، بنابراین، نیازی نیست تا من خودم را با مسائلی درگیر کنم که بیشتر از این که واقعیت داشته باشد برآمده از یک احساس از ارزیابی رقبا و مشتریان باشد. در واقع، فعالیت من نیاز دارد تا با داشتن یک مدل کسب و کار شفاف و بخش‌های بازاریابی و توسعه و پژوهش، آینده و ثبات کاری‌ام را تضمین کند.

در این رابطه، ما از میکرو استراتژی می‌خواهیم تا بتواند محیط را برای ما تجزیه و تحلیل کند و در حفظ محیط و حتی ساخت محیط، کمک حالمان باشد چنانکه ما از میکرو استراتژی می‌خواهیم تا مصرف‌کنندگان و جامعه موردنظرمان را دموگرافی کند که در نتیجه‌ی آن بتوانیم مشخصات جامعه هدف را دریابیم. ما از میکرو استراتژی می‌خواهیم تا مکان و موقعیت طرفدارانمان را شناسایی کند تا بتوانیم میزان تراکم جغرافیایی آن‌ها را بدست آوریم. ما از میکرواستراتژی می‌خواهیم تا علائق طرفداران و حتی مخاطبانمان را جستجو کند تا بتوانیم با مقایسه طرفداران خودی و برندهای دیگر، به تفاوت‌ها و نقاط اشتراک پی ببریم.

google_analytics

همه این درخواست‌ها شدنی است و فقط کافی است تا با این ابزار مانوس شویم و از پیچیده کردن ابعاد کسب‌وکارمان دوری کنیم چرا که میکرو استراتژی در سال ۱۹۸۹  به عنوان یک برنامه کاربردی در جهت کسب خرد و فراست کسب‌وکار و در پهنه  شدت بخشیدن به عمق و بینش رسانه‌هایی چون گوشی‌های همراه، راه‌اندازی شده است.

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

FEED

+   سید محمد طباطبایی ; ٥:٥٧ ‎ب.ظ ; ۱۳٩۱/۱٢/٢٧

design by macromediax ; Powered by PersianBlog.ir