آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

۳ مهارت کارآفرینی که دانشگاه آموزش داده نمیشود

اگر فکر میکنید همه چیز را در دانشگاه یاد میگیرید، این مقاله را با دقت بیشتری بخوانید.

در رشته های MBA مطالب خوبی مانند بازاریابی٬ استراتژی٬ حسابداری٬ اقتصاد و خیلی نکات مهم دیگه آموزش داده میشه که به شما کمک می کنه که کسب و کار  خودتون رو راه اندازی کنید.

 اما پس از مدت زمانی کوتاه بعد از راه اندازی کسب و کار خودتون٬ متوجه میشید برخی مطالب هست که برای مدیریت و توسعه کسب و کارتون مهم بوده و شما اون ها رو یاد نگرفتید.

 

۱. چطوری کد بنویسید:

اگه شما یه شرکت تکنولوژی راه اندازی میکنید. این احتمال وجود داره که شما ( و یا یکی از افرادی که استخدام کنید) بخواهید یک نرم افزار بسازید.

 هیچ وقت لازم نیست که خود شما مستقیما کد بنویسید یا با بانک اطلاعاتی کار کنید٬ اما خیلی وقت ها شرایطی پیش میاد که شما باید خیلی سریع اون رو رفع کنید. و احتمال داره که برنامه نویس های شما در اون زمان درگیر رفع مشکلات دیگه ای باشن. برای همین بد نیست که کمی MySQL یاد بگیرید. (البته سعی کنید که چیزی رو خراب نکنید)

 خیلی وقت ها هم لازم هست که یک صفحه ساده رو طراحی کنید. ولی امکان داره دوباره تیم برنامه نویسی شما درگیر کار روز پروژه ی خاصی باشه. برای همین بد نیست که با فتوشاپ آشنا بشید و کمی از HTML یادبگیرید. اصلا لازم نیست که کلاس PHP برید ولی باید بتونید در حد کم متوجه بشید که داره توی کد چه اتفاقی می افته.

جدای اینکه این سطح از دانش به شما کمک می کنه کارهای کوچیک رو خودتون انجام بدید٬ به شما کمک می کنه که خیلی بهتر محصول خودتون رو بشناسید. البته شناخت محدودیت های تکنولوژی که شما از اون ها استفاده می کنید هم به شناخت شما از کسب و کارتون کمک زیادی می کنه. 

  

۲. چطوری بفروشید

 اگه کلاس مذاکره رو گذروندید و با استراتژی فروش آشنا هستید٬ احتمالا با مشتری ها تماس میگیرید٬ برای اون ها ایمیل ارسال می کنید٬ محصول رو به مشتری معرفی می کنید و در نهایت از چپ و راست برگشت می خورید.

 شما باید بدونید که چطوری پول دربیارید و به زودی این رو یادخواهید گرفت. فروش شما رو به مشتری نزدیک می کنه و به شما کمک می کنه که مدل تجاری خودتون رو با توجه به نیاز بازار تغییر بدید.

بهترین راه برای یادگرفتن فروش این هست که تلفن رو بردارید و با یکی از مشتری ها تماس بگیرید٬ اگه هنوز محصول ندارید یک محصول دیگه رو بفروشید. 

 موفقیت ها و شکست های شما در این تماس ها به شما اطلاعات فوق العاده ای میده درباره ی اینکه چطوری محصولتون رو معرفی کنید.

 

 

۳. چطوری استخدام کنید

 یادگرفتن اینکه چطوری یک نیروی کار جدید استخدام کنید رو در هیچ کلاسی درس نمیدن٬ این بیشتر شبه یک هنر هست. اما به کارگرفتن نیروی کار جدید یکی از مهم ترین کارهایی هست که شما به عناون تاسیس کننده شرکت باید انجام بدید.

 به کار گرفتن نیروی جدید شبیه فروش محصول هست. شما شرکت خودتون رو به ادم ها معرفی می کنید و از اون ها می خواهید که زمان و آینده خودشون رو در شرکت شما سرمایه گزاری کنن.

مثل فروش٬ راحت ترین راه این هست که وارد کار بشید و با افراد زیادی تا جایی می کنید صحبت کنید. شما باید متوجه بشید که این افراد از کارکردن با شما خوشحال هستن یا نه. 

 به عنوان یه پایه گزار٬ خیلی وقت ها فکر می کنیم که فقط لازمه که یک ایده داشته باشیم. و بعد افراد متخصص رو برای زمینه های کاری استخدام کنیم.  

ولی اشنا بودن با کدنویسی٬ فروش و استخدام نیرو های جدید٬ به شما دید بهتری میده و کمک می کنه که با لایه های مختلف کسب و کار خودتون آشنا بشید. با اجرای کار بهتر آشنا بشید و بتونید تصمیم های بهتری برای موفقیت کسب و کار خودتون بگیرید.

 پی نوشت: این مطلب خلاصه ای است از مقاله 3 Entrepreneurial Skills You Won't Learn In Business School که در سایت Forbes منتشر شده. ترجمه این مطلب تا حدودی شما رو با موضوع اشنا می کنه ولی اگر به زبان انگلیسی حتی آشنایی نصبی دارید هم پیشنهاد می کنم که یک بار اصل مقاله به زبان انگلیسی رو بخونید.

منبع: karya.ir

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

FEED

+   سید محمد طباطبایی ; ۳:٥۱ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/٩/٧

design by macromediax ; Powered by PersianBlog.ir