آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

رسانه‌ محیطی
ساعت ٥:٤٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٢/٩/٢٢  کلمات کلیدی: رسانه‌ محیطی ، تبلیغات ، ارتباط ، فروش

رسانه‌ محیطی، رسانه‌ مبتنی بر مکان Place Based Media نیز اطلاق میگردد.

دو نوع اصلی این رسانه‌های محیطی شامل: بیلبورد و پوستر می‌باشد.

رسانه‌ محیطی

انواع دیگری نظیر بالن‌های تبلیغاتی، کیوسک‌های الکترونیک، تبلیغات در دستگاه‌های خودپرداز، تبلیغات در سینما و ... انواع دیگر این رسانه می‌باشند. با این که تبلیغات بر روی بیلبورد و پوستر دسترسی به بازار مخاطبان را افزایش داده و طول زمان دیده شدن را افزایش دهد ، این رسانه‌ها نقاط ضعفی نیز دارند.

نقطه ضعف اصلی این نوع رسانه‌ها این است که مخاطب از آن عبور کرده و نمی‌تواند توقف نماید، لذا این رسانه‌ها به دقت دیده نمی‌شوند. نقطه ضعف دیگر این است که اگر این رسانه‌ها به تعداد زیادی دیده شوند برای مخاطب خسته کننده شده و دیگر به آن توجه نمی‌نمایند. حتی با تغییر در بیلبورد نیز، دیگر توجه مشتری و مخاطب به آن جلب نمی‌شود. لذا تغییر و نوآوری در این رسانه امری حیاتی است.

امروزه شیوه های جدیدی از تبلیغات در بیلبوردها و پوسترها به وجود آمده است که از استانداردهای قبلی پیروی نمی‌نمایند. به این شیوه‌های جدید «نمایش غیرعادی» می‌گویند. این بیلبورد با نورافشانی مهیج گشته و گاه با انیمیشن نیز همراهند.

در نوع دیگر بیلیوردهای جدید، آن‌ها به فناوری صوتی Sound Track نیز مجهز گردیده‌اند. بدین معنا که علاوه بر تصویر می‌توانند از طریق صدا نیز با مشتریان ارتباط برقرار نمایند.
بعضی از بیلبوردها قابلیت اسپری کردن نیز دارند که برای تبلیغات عطر و مواد خوراکی از آن‌ها استفاده می‌شود. از این طریق رایحه محصول به مشتری منتقل و توجه وی بیشتر جلب می‌شود.

رسانه‌ محیطی

به هر حال لیست رسانه‌های محیطی هر روز در حال گسترش است. تبلیغاتی که سال‌ها پیش وجود نداشت امروز به یک عادت بدل شده است. امید است فعالان صنعت رسانه خصوصاً رسانه‌های محیطی ، علاوه بر توجه به فروش رسانه خود به فکر نوآوری در این محصول و ارائه ارزش جذاب به مشتریان خود باشند.

در کل میتوان چنین بیان نمود: شرکت های تبلیغاتی، سعی بر افزایش سطح درگیری ذهنی مشتری از طریق ایجاد ابعاد جدید حسی در کارهای خود داشته تا عمق و زمان اثرگذاری پیام خود را بالا ببرند.

منبع:  تیم مشاوران مدیریت ایران 

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

FEED