آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

۴ روش برای داشتن کارایی بیشتر

معجزه‌ی صبح علت سحرخیزبودن اغلب کارآفرینان موفق. 4 روش برای داشتن کارایی بیشتر

 
   
 

دریافت فایل اجرای صوتی: ۷ دقیقه — ۳.۵ مگابایت mp3

همواره درهنگام شروع یک کسب و کار به نظر می رسد که زمان کافی درروز نداریم در حالیکه صبح زود یعنی همان زمانیکه انسان مشغولیت های کمتری دارد،امکان ارزش افرینی بیشتر است. جالب است بدانید که ۱۵ سال است بنیانگذار استارباکس ۴.۳۰ صبح بیدار می شود، نویسنده ی موفق و محبوب کتاب پروژه ی شادی نیز ساعت ۶ صبح بیدار شده و تا یک ساعت پیش از بیدار شدن خانواده ااش کار می کرده. کارشناس مدیریت زمان در کتاب خود «آنچه موفق ترینها قبل از صبحانه انجام می دهند» به توضیح ویژگی هایی که صبح ها را منحصر به فرد میسازد، می پردازد. در ادامه به راهکارهایی برای زود بیدار شدن و استفاده بهتر از صبح می پردازیم:


عوامل کمتری برای حواسپرتی در ابتدای صبح وجود دارد:

احتمالاً همگی ما ترجیح می دهیم تا تمام صبح را در خواب به سر ببریم اما صبح یک کارآفرین خیلی زود پر می شود، اگر شما تا ظهر یا بعدازظهر برای انجام کاری مفید مانند ورزش یا مطالعه صبر می کنید احتمال زیادی دارد که آن کار را از لیست کارهای آن روزتان کلا حذف کنید. همانطورکه وندرکم می گوید: « دلایل زیادی برای اینکه نتوان کارهای با اولویت بالا را ساعت ۴ عصر انجام داد، به وجود خواهد آمد. چیزهایی که  در ساعت ۶ صبح احتمالش کم است اتفاق بیافتد».

شما صبح زود اراده بیشتری دارید:

درواقع حتی اگر عادت به صبح زود بیدارشدن نداشته باشید در ساعات آغازین روز انگیزه ی بیشتری دارید. وندرکم می گوید: «نیروی اراده مانند ماهیچه ایست که با استفاده ی زیاد خسته می شود.» در طول روز نیز همانطور که با افراد مختلف سر و کله می زنید، با ترافیک دست و پنجه نرم می کنید، تصمیمات گوناگون می گیرید، از نیروی اراده ی خود استفاده می کنید که در نهایت و در انتهای روز احساس تهی بودن می کنید.

معجزه‌ی صبح علت سحرخیزبودن اغلب کارآفرینان موفق. 4 روش برای داشتن کارایی بیشتر

صبح به شما این فرصت را می دهد تا برای کل روز حس و حال مثبت داشته باشد:

اگر تا به حال پس از زنگ ساعت باز هم خوابیده اید یا ناهار کودکانتان را فراموش کرده اید، می دانید که وقتی روزتان را با حس شکست شروع می کنید کسل خواهید بود و این می تواند بازدهی شمارا سرکار تحت تاثیر قرار دهد.

وندرکم می گوید: «صبح زود بیدارشدن منجر می شود تا روز خود را با انرژی مثبت آغاز کنید؛ برای مثال حتماً تابه حال پیش آمده که پس از زنگ ساعت همچنان خواب باشید و از کارهایتان عقب افتاده باشید، در چنین شرایطی که روز خود را با نوعی ناکامی شروع می کنید، طبیعتاً کسل خواهید بود. به اعتقاد وندرکم صبح زود بیدارشدن نوعی حس پیروزی را در پی دارد و منجر می شود تا روز شاد و کارامدی داشته باشید.

معجزه‌ی صبح علت سحرخیزبودن اغلب کارآفرینان موفق. 4 روش برای داشتن کارایی بیشتر

حال اگر شما هم هنگام طلوع خورشید کسل و بی حوصله هستید وندرکم به شما توصیه می کند تا این ۴ گام را به کار گیرید، مراحلی که انجامشان حتی افرادی را که تا دیروقت بیدار می باشند سحرخیز می کند:

۱. زمان های کاریتان را یادداشت کنید:

یکی از دلایلی که موجب می شود مردم علاقه ای به صبح نداشته باشند، شب تا دیروقت بیدارماندن است. وندرکام پیشنهاد می دهد که زمان منسجمی برای خود در نظر بگیرید و آنرا یک هفته حفظ کنید تا دریابید  بهترین و کارامدترین ساعات روز برای شما چه زمانیست. وی می گوید وقتی بسیاری از افراد شب زنده دار به ساعات فوق توجه می کنند، پی می برند که عصرها را صرف امور مفید ویا لذت بخش نمی کنند.

۲. صبح ایده آل خود را تصور کنید:

به این فکر کنید که اگر زمان بیشتری در روز داشتید، چه می کردید. ورزش می کردید یا به جای نگاه گذری به تیتر روزنامه ها، آنها را می خواندید؟ وندرکم می گوید این که صبح زود بیدارشویم به معنای تنبیه کردن خودمان نیست و تا زمانیکه دلیلی منطقی برای آن نداشته باشید، این کار را انجام نخواهید داد!

معجزه‌ی صبح علت سحرخیزبودن اغلب کارآفرینان موفق. 4 روش برای داشتن کارایی بیشتر

۳. برای صبح برنامه ریزی کنید:

هرگاه تصمیم گرفتید که از زمان اضافه ی خود استفاده کنید، از شب قبل تا جایی که می توانید برای آن برنامه ریزی کنید. مثلاً اگر می خواهید صبح ورزش کنید، لباس ورزشی خود را ازشب قبل آماده کنید و یا ملزومات صبحانه خودرا فراهم کنید.

۴. کم کم عادت بسازید:

وندرکم می گوید اگر ناگهانی بخواهید عادتتان را تغییر دهید به احتمال زیاد هنگام شنیدن زنگ ساعت دکمه ی وقفه را فشارمی دهید و دوباره به خواب می روید. بنابراین به جای تنظیم هشدار روی ساعت ۵  وقتی معمولاً ساعت ۷.۳۰ بیدار می شوید، این زمان را هر روز ١٠ دقیقه زودتر تنظیم کنید و حتی برای اینکه مطمئن باشید از ساعت خوابتان کاسته نشده است، به همان ترتیب هر شب ١٠ دقیقه زودتر بخوابید.

به نقل از: http://m.entrepreneur.com/article/226910

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

FEED

+   سید محمد طباطبایی ; ٢:٠٥ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/۱٠/۱