آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

تفاوت میان روابط عمومی و بازاریابی

2 ساعت مشاوره و هدایت توسط لورن ساتن.
تفاوت میان روابط عمومی و بازاریابی سوالی است که بسیاری از مردم با آن گیج می شوند. خطوط میان حالت های مختلف ارتباطات جمعی به اندازه مهاجرت ما و زندگی آنلاین ما مبهم است. محصول نهایی برای هر دو یکسان است: عمل. با این حال، فرآیندهایی که به این هدف ختم می شوند، متفاوت است.


روابط عمومی چیست؟
روابط عمومی مربوط به تصویر یک شرکت در رسانه ها است. این بخشی از استراتژی و مدیریت کسب و کار است، که با هدف طرح ریزی یک تصویر مثبت بر روابط میان شرکت و مردمی معطوف است که به انحاء مختلف به شرکت ربط دارند؛ از قبیل مصرف کنندگان و سرمایه گذاران.
روابط عمومی مرتبا در حال تکامل است. در سال گذشته با توجه به افزایش کانال های آنلاین، مانند فیسبوک و توییتر و افزایش بی سابقه نشریات آنلاین نسبت به رسانه های سنتی و ابزارهای انتشار کاربر محور مانند وبلاگ ها، انیستاگرام و پینترست، شرایط متفاوتی در این حوزه به وجود آمده است. ابزارهای جدید ارتباطی اغلب در تقاطع بازاریابی، تبلیغات و حتی خدمات مشتریان قرار می گیرند که همین مساله سبب ایجاد عرصه ای مبهم میان روابط عمومی و بازاریابی می شود.


بازاریابی چیست؟
به طور سنتی، بازاریابی نیازمند تبلیغات هزینه بر و روابط عمومی پوشش رایگان است. بسیاری از شرکت ها تیم های بازاریابی با بودجه دارند. تلاش های بازاریابی عموما نیازمند سرمایه گذاری مالی است، چه این سرمایه گذاری در زمینه خرید فضاهای تبلیغاتی باشد و یا تصویب یک کمپین، باید به آن بودجه ای اختصاص داده شود. از سوی دیگر روابط عمومی تمرکز خود را بر تامین فضای رسانه ای در روزنامه ها و غیره، طور موثر به ترویج رایگان برند قرار داده است.


تفاوت بازاریابی و روابط عمومی چیست؟
تفاوت میان بازاریابی و روابط عمومی می تواند کمی مبهم باشد. هر دو نیازمند برنامه ریزی استراتژیک هستند و هر دو اهدافی برای کسب و کار دارند؛ هر دو متمرکز بر تصویر برند هستند. اما در نقطه فروش، فعالیت بازاریابی از روابط عمومی منفک می شود و روابط عمومی بر پیام های کلیدی در یک کسب و کار تمرکز می کند. در واقع، یک بحث طولانی مدت میان اینکه آیا روابط عمومی به همراه تبلیغات بخشی از بازاریابی هستند یا اینکه آن را باید به عنوان بخشی جداگانه به حساب آورد، در جریان است. پاسخ به این سوال اغلب به نیاز شما بستگی دارد- اینکه شما یک مروج هستید یا یک روزنامه!
اگر نگرانی روابط عموی افزایش آگاهی، ساخت شهرت برند و «داستان سرایی» است، بازاریابی بیشتر جویای وضوح بیشتر درباره فروش و فروش اینترنتی است. پیام ها ممکن است مشابه باشند، خرید بخشی از روابط عمومی است اما بخش بازاریابی اغلب تاکتیک های خود را به بازاریابی ایمیل، خرید، و برند متمرکز می کند. روابط عمومی هنوز هم در بسیاری از موارد به دنبال جذب پوشش رسانه ای است.


از کدامیک استفاده کنیم؟
بنابراین، کدامیک از این دو را برای کسب و کار برگزینیم؟ چرا باید یکی یا دیگری را انتخاب کنیم؟ کدام مهمتر است؟ بهترین پاسخ به این پرسش ها این است که نیازهای ویژه خود را در نظر داشته باشید و ببینید کدام استراتژی می تواند به آن نیازها پاسخ دهد. آیا می خواهید کنترل کاملی از طریق بازاریابی داشته باشید، یا مایل هستید کنترل انتشار را برای ترویج استفاده کنید؟ آیا بیشتر نگران ترویج محصول یا خدماتتان هستید، یا مهم تر است که تصویری مناسب از شرکت تان برای عموم ارائه شود؟ بهتر است که اهدافتان را دریابید، به این وسیله شما قادر خواهید بود که از میان روابط عمومی، بازاریابی یا ترکیبی از این دو یکی را انتخاب کنید.

لورن ساتن، نویسنده آزاد است که در مورد موضوعات مختلف متونی را منتشر می کند.

منبع: http://realbusiness.co.uk/article/25069-what-is-the-difference-between-pr-and-marketing
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

FEED

 

 

+   سید محمد طباطبایی ; ٤:٤٧ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/۱٠/٤

design by macromediax ; Powered by PersianBlog.ir