آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

تاکتیک های ساده برای بهبود پروفایل

 ربکا جونز نگاهی به آنچه استراتژی روابط عمومی می تواند توسط یک مشاور به عمل آورده شود، می اندازد و به شما تاکتیک هایی را معرفی می کند که می توانید پروفایل خود را بهبود بخشید.

برای بسیاری از مشاوران، روابط عمومی به منزله چیز کثیفی بوده و هست. روابط عمومی درباره فروش است، که این فروش می تواند برای کالا یا شخصیت باشد، و این می تواند نوعی تنفر را نسبت به مشاوران ایجاد کند. کسانی که مدل های کسب و کار در ساخت روابط پایدار و جلب توجه را اجرا می کنند.
به هر حال، در دورانی که در آن هم مشتریان فعلی و آینده به طور فزاینده به «برترین ها» جذب می شوند، بخش پروفایل عمومی، چه از طریق اطلاع رسانی، تعامل وبسایت یا پوشش مثبت مطبوعاتی، می تواند برای شما بسیار با ارزش و حتی لذت بخش باشد.


• چرا، چه کسی، کجا و چگونه
یکی از علاقه مندان به روابط عمومی، پیت متیو، کارگردان مدیریت مالی جکسونز است. در حال حاضر، متیو امور مالی اشخاص را در وبسایت meaningfulmoney.tv انجام می دهد- که روزانه حدود 90 نفر از آن بازدید می کنند- خدمات مشاوران تکنولوژی، مشاوره بازاریابی آنلاین و رسانه های اجتماعی برای مشاوران مالی و ثبت تعدادی از پادکست های برنامه ریزی مالی از طریق آی تیونز جزو فعالیت های وی به شمار می رود. با وجود ده ساعت در هفته صرف این امور می کند، متیو ادعا می کند که «زمانی زیاد» برای اجرای پروژه ها در اختیار دارد، و همه آن به دلیل اعتباری که توانسته به واسطه پروفایل خود در داخل و خارج از صنعت بدست آورده است.
به هر حال، با وجود شور و شوقی که دارد، متیو اعتراف می کند که تجربه برخی چیزها تا حدودی یادگیری او را با تلاش و استفاده از مشاوره های مشاورانش که همیشه به او گفته اند روابط عمومی خود را با یک طرح خوب اجرا کن، شکل داده است. 
او می گوید: «یک دلیل برای بهبود پروفایل تان داشته باشید. من با ایده راهبریکسب و کار جکسونز شروع نکردم، اما اگر من امروز می توانم آن را انجام دهم، به این دلیل است که من کارهایی متفاوت انجام داده ام. منصفانه است که بگویم اگر من برنامه های بزرگتری برای آن داشتم، سایت meaningfulmoney بسیار بزرگتر از امروز بود.»
کلید موفقیت استراتژی روابط عمومی شناسایی آن چیزی است که واقعا می خواهید به آن برسید، سپس باید آن را هدف قرار داده و مشخص کنید که چگونه می خواهید به آن برسید. با توجه به این، الستر کانینگهام، کارگردان برنامه ریزی مالی وینگیت در تلاش های روابط عمومی خودش بر ساخت استراتژی از طریق پوشش مطبوعاتی روزنامه هایی که مشتریانش آنها را می خوانند متمرکز می شود.
وی توضیح می دهد: «مشتریان معمولی ما 50 الی 60 ساله هستند و به دوران بازنشستگی خود نزدیک می شوند. آنها تمایل دارند در جریان مسائل سیاسی از طریق روزنامه های تلگراف و تایمز قرار بگیرند. می توانم بگویم که بخش بزرگی ازاستراتژی ما این است که مردم به خواندن چه مطالبی و در کدام روزنامه ها علاقه مند هستند؟»


• پایه گذاری
متیو می گوید: پیش از نگاه به خارج از یک سامانه، مشاوران بایستی مطمئن شوند که وبسایت شان تا جای ممکن حاوی موارد جذاب و متعامل است، به اندازه ای که بتواند مشتریان را در وهله اول به سمت خود جذب کنند. 
وی می گوید: «وبسایت خود را با محتوای عالی که مردم می توانند از آن استفاده کنند پر کنید و سپس، وقتی آنها از آن استفاده کردند، می توانید آنها را به عمل به آن دعوت کنید.»
کارن بارت، مدیر اجرایی unbiased.co.uk پیشنهاد می کند که در ابتدا با گزارش های خبری آغاز کنید.
وی می گوید: «با گزارش چیزهای ساده و اولیه شروع کنید، همانند چیزهایی که در کسب و کارتان تغییر کرده است، یا جوایز و خدمات جدیدی که ارائه می دهید. لازم نیست که در ابتدا مواردی که منتشر می کنید، فوق العاده هیجان انگیز باشند، اما همین چیزها باعث می شوند که شما به تدریج در کارتان خبره شوید.»
در مرحله دوم، بارت توصیه می کند که نگاهی به پیرامون خود بیاندازید و ببینید که سایر مشاوران چه کارهایی را انجام می دهند: ببینید که گزارش خبری تان و وبسایت تان به چه چیز شبیه است، پوشش و دریافت آنها برای چه کسی منفعت دارد.
به هر حال، بارت اصرار دارد که با انجام این موارد، مشاوران باید به خاطر داشته باشند که می توانند «بچینند و انتخاب کنند» که چه چیز و در کجا در رسانه ظاهر شود. آنها لازم نیست یک سخنگوی روابط عمومی در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز باشند، بلکه می توانند این کارها را در مقیاسی کوچکتر انجام دهند.
مهم نیست که مقیاس استراتژی روابط عمومی تان چیست، به هر حال، مهم است که هر آنچه انجام می دهید، می گویید یا می نویسید جذاب و مرتبط باشد.
بارت می گوید: « روابط عمومی بسیار بیشتر از یک نظر است. بینشی به آنچه کهمشتری از شما می خواهد، اینکه شما چگونه کسب و کارتان را اداره می کنید، چه فکری درباره اقتصاد دارید، استراتژی ها سرمایه گذاری- این ها همه ایده هایی هستند که برای رسانه ها جذاب و با ارزش هستند.»
وی می افزاید: « مشاوران بایستی درکی از اینکه چگونه «شعار» بدهند، داشته باشند: اینکه یک پاراگراف یا یک جمله ای را بگویند که احساس متناسب با اهداف را در مخاطب ایجاد کند.


• نزدیک شدن به مخاطبان
پس از بنیان گذاری استراتژی روابط عمومی، شما بایستی دسترسی به مخاطبان را شروع کنید. اگر رسانه ای را مورد هدف قرار می دهید، یک مکان مناسب برای شروع unbiased.co.uk، مشاور بلوبوک است که در آن مشاوران مشتاق صحبت با مطبوعات با نام و مشخصات تماس فهرست شده اند. بر مبنای بارت، بلوبوک 6000 بار در هر سال توسط خبرنگاران جستجو شده است تا بتوانند از آن نظرات مشاوره ای دریافت کنند.
ضمنا، اگر شما ایده ای جالب توجه دارید، شاید یک مطالعه موردی یا پرداختن به یک موضوع اقتصادی ایده خوبی باشد؛ بر مبنای نظر بارت، ارتباط خود را با خبرنگاران به طور مستقیم از طریق کانال های رسمی انتشارات یا با ایمیل برقرار کنید.
اگر سعی می کنید که به مشتریان بالقوه به طور مستقیم برسید، راه اندازی یک وبلاگ که در آن به طور مرتب درباره مسائل مورد علاقه مشتریان صحبت می کنید، ممکن است مفید باشد. وبلاگ ها می تواند به خصوص در زمان هایی که مالیات ویژه یا تاریخ انقضا در حال نزدیک شدن است، مفید باشند. برای مثال، کانینگهام مهلت حفاظت های خود را برای آوریل آینده در وبلاگ خود fixedprotection2014.com مشخص کرد، که همین موضوع توانست ترافیک قابل توجهی را از جستجوهای اینترنتی به سوی خود جذب کند.
متیو ادعا می کند که موفقیت فوق العاده ای را تنها به واسطه پادکست هایی که به عنوان رسانه از آنها استفاده کرده اند، به دست آورده است. بعلاوه اینکه او تا به حال مشتریان بیشتری را در چهار ماه اخیر نسبت به سه سال گذشته داشته است.
البته، رسانه های اجتماعی ابزارهای مفیدی را برای مشاوران ارائه کردند که می توانند هم به رسانه ها دسترسی داشته باشند و هم به عموم مردم. کانینگهام و متیو از توییتر به طور مرتب برای به روز رسانی یادداشت کسب و کارشان، نظرات در مورد مسائل و رویدادها، همانند بیانیه پائیز، و برای تماس با خبرنگاران و همکاران صنعتی شان استفاده می کنند. 
اگر شما یکی از کاربران جدید توییتر هستید، بارت توصیه می کند که با دنبال کردن برخی از خبرنگاران حوزه مالی شروع کنید، همچنان که آنها نیز درخواست پیام از حرفه ای های مالی می کنند. لینکداین همچنین شبکه مفیدی با هم رده ها می سازد، همچنین ممکن است که مشتریان بالقوه بتوانند شما را از طریق اتصال به شبکه پیدا کنند.


• توافق با اینترنت
انتخاب هر رسانه ای برای ترویج کسب و کارتان اقدامی حیاتی است، به ویژه وقتی که خبرنگاران را برای پاسخ سریع به هر سوالی که ممکن است از نتایج پرسیده شود، هدف قرار می دهید.
بارت می گوید: «اکثر مشاوران تمام تلاش خود را می کنند که به سرعت به درخواست های خبرنگاران پاسخ دهند و بعد از آن به تلفن ها پاسخ می دهند. شما باید اعتماد به نفس کامل را برای بازخورد سریع داشته باشید؛ شما نمی توانید مخاطب خودتان را سه روز معطل نگه دارید.»
کانینگهام ضمن موافقت با این مساله می افزاید: «پوشش و یادآوری بسیار وابسته به زمان است. اگر برخی چیزهای با ارزش پیش می آیند و شما فکر می کنید در مورد آنها چیزی بنویسید، باید به عمق آن بروید و سپس این کار را انجام دهید.»
به محض اینکه استراتژی خودتان را تدوین کردید و با امیدواری، برخی پوشش های مطبوعاتی یا وبلاگی را بدست آوردید، مهم است که مطمئن شوید که همه اینها با یکدیگر لینک شده اند تا بتوانید از این طریق شانس افزایش ترافیک خودتان را در جستجوهای اینترنتی بالا ببرید.
یک پروفایل در گوگل پلاس راهی مفید برای انجام این کار است: در لینک دهی به تمام محتوای آنلاین تان از پروفایل گوگل پلاس تان شما می توانید رتبه جستجوی خودتان را در گوگل افزایش دهید و در نتیجه به سرعت اقتدار خوبی را در محیط وب به دست آورید. این راهی مفید برای پیگیری هر چیزی که انجام داده اید و احتمالا محل افزایش فعالیت کسب و کارتان را به شما نشان داده و یا سوالاتی را ایجاد کند که شما بتوانید به آنها بپردازید.
بسیار دشوار است که منافع یک استراتژی روابط عمومی را در مقابل زمانی که صرف اجرای آن می گذارید، تعیین کنید. با این حال، مشکل است بتوانید انکار کنیم که بسیاری از مشاورانی که با عموم و رسانه ها تعامل می کنند، موفق می شوند.
کلیدی که بارت می گوید این است که راهی را برای تعامل پیدا کنید که در فعالیت شما به کار می آید. چه دائما در توییتر فعال باشید یا گاهی در روزنامه محلی خود اظهار نظر کنید، فرصت های زیادی را می توانید به دست آورید.


منبع: شارا و 

 http://www.ifaonline.co.uk/ifaonline/feature/2319840/the-pr-game-simple-tactics-to-raise-your-profile/page/2

 

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

FEED

+   سید محمد طباطبایی ; ٤:۱٤ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/۱٠/۱۳

design by macromediax ; Powered by PersianBlog.ir