آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

تک ماکارون چگونه برند شد؟

غلات و فرآورده های حاصل از آن امروزه نقش بسیار مهمی در تغذیه و تامین مواد مغذی مورد نیاز جوامع انسانی ایفا میکنند. شاید مهمترین فرآورده تهیه شده از غلات، به جهت تنوع در ساختار، شکل، فرمولاسیون، روش نگهداری و طریقه مصرف، محصولات ماکارونی می باشند. ماکارونی از معدود مواد غذایی است که در تمام کشورهای دنیا از کشورهای فقیر تا توسعه یافته با شرایط آب و هوایی مختلف، تمام گروه ها و شرایط سنی متفاوت قابل مصرف می باشد که علت اصلی آن را می توان مغذی بودن و تنوع بسیار زیاد محصولات ماکارونی نام برد.


محصولات ماکارونی در یک تقسیم بندی عمومی به گروه های زیر تقسیم می شوند: محصولات ماکارونی معمولی (Dry Pasta ) با قابلیت نگهداری بسیار طولانی حداکثر 2 سال در شرایط محیط معمولی تا محصولات ماکارونی تازه و یا محصولات پر شده توسط پنیر، گوشت و سبزیجات با قابلیت نگهداری در سردخانه با حداکثر زمان نگهداری 2 ماه و یا گروه های جدیدی تحت عنوان محصولات فوری با قابلیت نگهداری طولانی و زمان پخت بسیار کوتاه می باشد. محصولات ماکارونی را می توان جهت میهمانیها، رستورانها، بیمارستانها، دانشگاهها و مراکز عمومی و یا طبخ غذاهای مختلف خانگی تهیه و مصرف نمود. خواستگاه ماکارونی شاید به گسترش سریع و اقبال عمومی در پهنه جهانی، به روایت منابع مختلف به کشورهای متعدد از جمله چین، یونان، ایتالیا و ... نسبت داده می شود. یونانیان آن را غذای خوشبختی یا غذای خدایان می نامیدند. چینی ها معتقدند که مارکوپولو دستور پخت این غذا را از چین به ایتالیا برده است. ساکنین ناپل در ایتالیا نیز داستانهایی در خصوص ظهور این غذای جدید در آن ناحیه دارند. آنچه همه متحدالقول به آن معترفند آن است که ایتالیایی ها نقش مهمی در گسترش مصرف، افزایش تولید، تنوع در محصولات ماکارونی و معرفی آن به جهانیان داشته اند و کارخانجات مدرن و روشهای نوین خشک کردن و بسته بندی آن را ارائه نموده اند.
ماکارونی از جمله مواد غذایی ارزان و مقوی می باشد که برای کودکان و سایر سنین دارای جذابیت خاصی است. مصرف سرانه ماکارونی در کشورهای مختلف بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده در سال 2007 در کشورهای مختلف بر اساس جدول زیر می باشد: مصرف ماکارونی در ایران حدود 350000 تن در سال می باشد که در حال حاضر استعداد تولید ماکارونی کشور 700000 تن تخمین زده می شود که از این مقدار 400000 تن ظرفیت تولید واحد های صنعتی و 300000 تن ظرفیت تولید می باشد که با توجه به آمار های موجود توان بالقوه واحد های صنعتی و سنتی تولید ماکارونی پاسخگوی افزایش 200 درصدی مصرف سرانه فعلی می باشد. مصرف سرانه نان کشور حدود 164-139 کیلوگرم گزارش شده است در حالیکه در اکثر کشورها مصرف سرانه نان به مراتب پایین تر از این مقدار ذکر می شود. (مصرف سرانه نان در اروپا به طور میانگین 67 کیلوگرم می باشد.) مصرف نان علاوه بر مضرات ناشی از عدم تامین شرایط بهداشتی مورد نیاز در واحدهای کوچک نانوایی، هزینه ها و سوبسیدهای هنگفتی را به دولت تحمیل می نماید. ماکارونی تولید شده در واحدهای مدرن علاوه بر تامین مواد مغذی و نیازهای تغذیه ای موردنیاز کلیه گروهها و شرایط سنی متفاوت به لحاظ وجود واحدهای کنترل کیفی و نظارت دقیق کارشناسان تغذیه و کنترل مستمر ارگان های نظارتی، بهداشتی و استاندارد و همچنین برخورداری از تجهیزات و ابزارهای مدرن کنترلی و رعایت اصول و موازین بهداشتی و تامین مواد اولیه مناسب و مرغوب، غذایی کامل و ایمن به شمار می رود که به خوبی می تواند جایگزین مناسبی برای نان و سایر فراورده های غلات به شمار آید. با توجه به توضیحات فوق جهت افزایش سرانه مصرف ماکارونی، همکاری و هماهنگی وزارتخانه های بهداشت، صنایع، صدا و سیما و واحدهای تولید ماکارونی و سایر نهاد های ذیربط الزامی می باشد. که از جمله راهکارهای مناسب می توان به موارد ذیل اشاره نمود: ایجاد تنوع در تولید محصولات ماکارونی اطلاع رسانی در خصوص مزیت نسبی ماکارونی نسبت به نان، برنج و سایر مواد اطلاع رسانی در خصوص بهبود طبخ ماکارونی تهیه و تنظیم کتب برای معرفی غذاهای متنوع همگام با تحولات جهانی ماکارونی، کشور عزیزمان ایران نیز از این تغییرات دور نمانده و خود را با این تحولات همگام نموده است. طی دهه های گذشته اکثر تولیدات ماکارونی در ایران توسط کارخانجات سنتی و با ظرفیت محدود تولید می گردید که بنا به دلایل عدیده ای که همگان بر آن واقفند کیفیت لازم را احراز نمی نمود. گروهی از پیشگامان صنعت آردسازی کشور در سال 1373 بر آن شدند تا با استفاده از برترین و پیشرفته ترین ماشین آلات اقدام به تولید ماکارونی مطابق با استاندارد های جهانی نمایند. پس از فراهم آمدن مقدمات در سال 1377 با 2 خط تولید ماکارونی (یک خط کوتاه و یک خط بلند)، طرح های توسعه خود را به سرعت دنبال کند. با راه اندازی سومین خط در سال 1381 و چهارمین خط تولید در سال 1382 و پنجمین خط در سال 1386 ظرفیت تولید روزانه به مرز 320 Ton/Day نزدیک می شود. راه اندازی ششمین خط در سال 1387، تولید روزانه را از مرز 420 تن در روز فراتر خواهد بود. گرایش شدید هموطنان به افزایش مصرف ماکارونی را می توان نتیجه کیفی محصولات از جمله بالا رفتن ارزشهای تغذیه ای ماکارونی با پروژه های غنی سازی، اعمال شرایط ویژه بهداشتی، حذف دخالت دست در تولید و بسته بندی این محصولات، ارائه قیمت های عادلانه و برآورده نمودن سلیقه ها و ذائقه های مختلف را با اشکال متنوع ماکارونی نام برد.
شرکت تولیدی تک ماکارون در کیلومتر 12 اتوبان کرج- قزوین هم جوار با واحد تولیدی آردداران واقع شده است. 50 کارشناس، 50 تکنسین و بیش از 200 پرسنل مجرب در این واحد تولیدی به فعالیت مشغول می باشند. مجموعه تولیدی تک ماکارون مشتمل بر 2 سالن تولید ماکارونی، همچنین سالن بسته بندی آرد و پودر کیک، سه انبار مجزای محصول، مواد اولیه و قطعات یدکی، مجموعه اداری، بخش تامین آب و انرژی، مجموعه خدماتی شامل رستورانهای مختلف و سالن اجتماعات و مجموعه 1600 تنی سیلو های نگهداری، کنترل و فرآوری آرد و سایر مواد اولیه می باشد. تمام فعالیت های بازرگانی مربوطه در دفتر مرکزی شرکت تک ماکارون در تهران (خیابان ولی عصر، جنب پارک ساعی) انجام می شود که مشتمل بر فعالیت های مدیریتی، سیاستگذاری، پشتیبانی، فروش محصولات و تامین مواد اولیه می باشد. ارتباط بین کارخانه و دفتر مرکزی توسط شبکه کامپیوتری انجام می شود. انتقال اطلاعات توسط این شبکه و به صورت دائم انجام می شود. سیستم کامپیوتری مدرن دو واحد کارخانه و دفتر مرکزی را به صورت یک سیستم یکپارچه نموده است.

منبع: ویوان نیوز

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

FEED

 Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on Pinterest

 با احترام به طبیعت، لطفا فقط در صورت لزوم از این پست پرینت بگیرید.

+   سید محمد طباطبایی ; ٧:٥٩ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۳/٢/۳٠