آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

اعتماد

اعتماد نقشی بسیار مهم در موفقیت هر کسب و کاری ایفا می کند. اعتماد به اشکال مختلفی در زندگی حرفه ای شما شکل می گیرد، بر روابط کسب و کارتان و در نهایت عملکرد کسب و کارتان اثرگذار است.

در دنیای واقعی، اعتماد برای افراد مختلف معانی مختلفی دارد اما به طور معمول همه آنها به یک مورد مشترک منتهی می شوند: اعتماد برای موفقیت شما گزینه ای حیاتی چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه ای است.

اعتماد یکی از اجزای کلیدی موفقیت کسب و کار در نظر گرفته می شود. طی تعامل با دیگران اعتماد شکل های گوناگونی به خود می گیرد اما همیشه وجود آن بر کار و اثربخشی رهبری شما تاثیرگذار است. ایجاد و حفظ اعتماد امری حیاتی است زیرا وجود آن به شما کمک می کند و عدم وجودش آسیب را به همراه خواهد داشت.


اعتماد و کارکنان شما

ایجاد اعتماد بین خود و کارکنان‌ یعنی به آنها نشان دهید می توانند هر روز به شما اتکا کنند. ایجاد این شرایط می تواند همانند حمایت از تلاش های یکی از کارکنان در مسیر توسعه حرفه ای و یا پشتیبانی از نیازهای جاری بخشی که در آن فعال هستید، ساده باشد. همچنین، ایجاد اعتماد به روش هایی بزرگ مانند حفط امورمحرمانه کارکنان و ارتباط صادقانه درباره مسائل شرکت رخ می دهد. هنگامی که اعتماد دو طرفه بین شما و کارکنان وجود دارد، بهبود عملکرد را شاهد خواهید بود.  

 

اعتماد و همتایان شما

در مورد همتایان خود فکر کنید. افرادی کمی هستند که می توانید به آنها اعتماد کنید اما برخی کمتر قابل اعتماد هستند. شما این افراد را می شناسید: آنها همواره بهانه ای برای موارد از دست رفته و ضرب العجل ها دارند و یا هرگز وظیفه ای را به طور کامل و بدون اشکال تکمیل نمی کنند. در نهایت، نسبت به آن چه انجام می دهند و یا آن چه بیان می کنند بی اعتماد خواهید شد زیرا تجربه به شما نشان داده است آنها قابل اعتماد نیستند.

 

اعتماد و رئیس شما

هنگامی که رئیس به شما اعتماد دارد فرصت های شکوفایی زندگی حرفه ای تا زمانی که عملکردتان قابل اعتماد باقی بماند، وجود خواهند داشت. اگر ویژگی قابل اعتماد بودن و جلب اطمینان را نشان دهید، رئیس شما پشتیبانتان خواهد بود، شما را به چالش می کشد و حتی همانند یک مربی شما را راهنمایی می کند. ایجاد چنین اعتمادی زمان بر و نیازمند ثبات است. در همین راستا، باید به تعهدات خود عمل کرده، عملکردی در بالاترین سطح داشته و شخصیت مثبت خود را نشان دهید. بی اعتمادی رئیس شما می تواند به معنای از دست دادن فرصت های شغلی باشد. به عنوان مثال، نقش های کوچک و فرعی در پروژه های بزرگ به شما محول خواهد شد. اعتماد به روش های مختلفی می تواند بر موفقیت شما تاثیرگذار باشد. پس، از هم اکنون تغییرهای رفتاری مورد نیاز را آغاز کنید.

 

اعتماد و مشتریان شما

اعتماد مشتریان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است زیرا تعداد مشتریان است که میزان موفقیت و کسب درآمد شما را تعیین می کنند. اگر شرکتی به صورت کامل و در زمان مقرر به تعهدات خود عمل کند مشتریان به آن شرکت اعتماد کرده و در آینده نیز از محصولات و خدمات آن استفاده می کنند. در غیر این صورت از نعمت مشتریانی دائمی بی بهره خواهید بود. به عنوان صاحب کسب و کار و در راستای کسب درآمد یکی از اهداف کلیدی شما حفظ جریان پایدار مشتری محسوب می شود و جلب اعتماد آنها عاملی کلیدی در این زمینه است. به دقت فکر کنید. آیا مشتریان دلیلی برای اعتماد به شما دارند؟

به طور خلاصه، اعتماد نقشی بسیار مهم در موفقیت هر کسب و کاری ایفا می کند. اعتماد به اشکال مختلفی در زندگی حرفه ای شما شکل می گیرد، بر روابط کسب و کارتان و در نهایت عملکرد کسب و کارتان اثرگذار است. هنگامی که ایجاد اعتماد را به عنوان جز حیاتی از فعالیت خود مد نظر قرار می دهید برای تحقق اهداف تعیین شده مجهزتر خواهید بود.

منبع:  پول نیوز
آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

FEED

 Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on Pinterest

 با احترام به طبیعت، لطفا فقط در صورت لزوم از این پست پرینت بگیرید.

+   سید محمد طباطبایی ; ٧:٢٥ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۳/۳/۱۱