آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

سه ویژگی یک رهبر برای موفقیت در یک تیم
ساعت ٩:٥۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/٤/۱٦  کلمات کلیدی:

 

چیزی که رهبران بزرگ را می سازد ارتباطات بزرگ استاگر نتوانید خوب صحبت کنید نمی توانید یک رهبر بزرگ شوید. این اتفاقی نیست که در طول تاریخ تقریبا همه رهبران بزرگ جهان سخنرانان خوبی بودند. افرادی چون نلسون ماندلا، وینستون چرچیل، جان اف کندی فقط تعداد معدودی از این افراد هستند. اگر شما یک رئیس جمهور یا مدیر هستید، موفقیت شما بستگی به ارتباطات خوبتان دارد. جیمز هارفورد، مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- برای تبدیل شدن به یک رهبر بزرگ، شما باید یک ارتباطگر بزرگ باشید. اگر نتوانید خوب صحبت کنید نمی توانید یک رهبر بزرگ شوید.


این اتفاقی نیست که در طول تاریخ تقریبا همه رهبران بزرگ جهان سخنرانان خوبی بودند. افرادی چوننلسون ماندلا، وینستون چرچیل، جان اف کندی فقط تعداد معدودی از این افراد هستند. اگر شما یک رئیس جمهور یا مدیر هستید، موفقیت شما بستگی به ارتباطات خوبتان دارد.


در ذیل 7 نکته برای برقراری ارتباطات عالی ارائه شده است:


1. با مردم تماس بگیرید. ارتباطات موثر بیشتر درباره ساخت روابط با هر کسی است. با تاکید بر اتصال با مردم ارتباط برقرار کنید و آنها به پیام شما بهتر پاسخ می دهند.
از قلبتان صحبت کنید و از زبانتان استفاده کنید، بگذارید شخصیت تان با کسب اطمینان از اینکه ارتباطی درست و واقعی برقرار کرده اید بدرخشد و از سخنان درشتی که صرفا اعضای تیم را وادار کند به شما احترام بگذارند بپرهیزید.


2. اعتماد سازی کنید. اگر بخواهید ارتباطگری بزرگ شوید، مردم باید به شما اعتماد کنند. درجریان باشید که این امر بیشترین اهمیت را دارد و به خاطر داشته باشید: «اگر می خواهید یک نفر را به خاطر خودتان ببرید، ابتدا او را متقاعد کنید که شما دوست صمیمی اش هستید.»-
3. از چیزی بیشتر از کلمات استفاده کنید. وقتی ما ارتباط برقرار می کنیم از کلمات استفاده می کنیم، تن صدا و زبان بدن برای ارسال پیام ضروری هستند. وقتی پیام های مشابهی به افراد داده می شود، بهترین پیام ها آنهایی هستند که هماهنگ شده اند.
شما چگونه به آن نگاه می کنید و کلام شما چه چیزی را درباره شما منعکس می کند. مردم درباره ظاهر شما قضاوت می کنند پیش از اینکه شما یک کلمه سخن گفته باشید. مطمئن شوید که نگاه ها را جلب کرده اید. توجه به نظافت، سبک و اندازه لباس ها اهمیت دارد.
نلسون ماندلا یک ارتباطگر بزرگ بود- یکی از دلایلی که او به خاطر مانده است و همیشه توسط عده زیادی از مردم قابل احترام قلمداد می شود همین ویژگی او بود.
ظاهر شما شامل ویژگی های شخصیتی از قبیل بیان صورت، طرز ایستادن صحیح، رویکردی مثبت و تماس چشمی است که همه اینها نقشی مهم بازی می کنند.

 4. خوب گوش کنید. این یکی از مهارت های بنیادین موفقیت است. اگر به دیگران گوش نکنید آنها به احتمال زیاد نمی توانند به شما اعتمادکنند.
وقتی به خوبی به افرادی که با آنها ارتباط برقرار می کنید گوش نمی دهید، در واقع به او می گویید برای من مهم نیست و تو ارزش توجه مرا نداری. این راحت ترین راه برای تخریب اعتمادی است که بدست آورده اید.
با چشمان و بدن خود گوش دهید. تمرین صبر و شکیبایی، همدردی و مهمتر از همه حضور شما اهمیت دارد. از برقراری تماس های با وقفه بپرهیزید. پیام های متنی یا ایمیل ها سریعترین راه هایی هستند که به شما می گویند واقعا نگران آنها هستید.


5. ساده، شفاف و کوتاه سخن باشید. این کار همیشه بهتر از پیچیده گویی و گیج کردن افراد است. ارتباط خودتان را ساده کنید و به مساله اصلی بپردازید. این همچنین نشان می دهد که شما برای زمان تیمتان ارزش قائل هستید.
جلسات باید خلاصه و به یک دستورالعمل کوتاه و شفاف ختم شود. با کوتاه کردن مسائل، این نشان می دهد که درکی از آنچه می گویید بدست آورده اید.


6. پیش از سخن گفتن فکر کنید. خودتان را به صحبت کردن مجبور نکنید. این کار درست نیست که افکارتان را بشنوید. افکارتان را نزد خود نگاه دارید تا زمانی که وقت آن فرا رسید و آنگاه آن را بگویید. تا روند بحث را قابل درک شود.
کلمات شما بازتابی از شخصیت شما هستند. اگر پیش از صحبت کردن فکر نکنید، احتمالا توجهی به کلماتی که به کار می برید ندارید یا نمی توانید کلمات کسانی که سخن می گویند را درک کنید.
بسیاری از وقت ها اصلا بهتر است هیچ چیز نگویید.


7. سوالات درست بپرسید. ارتباطات موثر و تبادل اطلاعات باعث می شود که کلام دلنشین شود. شما می توانید با سوالات صحیحاطلاعات بهتری را جمع آوری کنید و بیشتر یاد بگیرید. می توانید روابط قوی تری را بسازید، مدرم را به گونه ای موثرتر مدیریت کنید و به دیگران نیز این را بیاموزید.


سوال پرسیدن به مهارت کافی نیاز دارد که با گوش دادن دقیق میسر می شود بنابراین شما درک می کنید که مردم چه معنایی از پاسخشان در مد نظرشان است. زبان بدن و تن صدا می تواند بخشی از پاسخی باشد که شما از سوال خود دریافت می کنید. توانایی شما برای توسعه مهارت های ارتباطات موثر در واقع 85 درصد از موفقیتشما را شکل می دهد- هم در کسب و کار و هم در زندگی شخصی.


خبر خوب این است که ارتباطات مهارتی آموختنی است. ما می توانیم آن را بیاموزیم و ارتباطگران بسیار خوبی شویم و تمرین این مهارت ها باید بخشی از زندگی هر روز شما شود.

 

منبع: http://www.bizcommunity.com/Article/196/18/115135.html#topstory
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

FEED

 Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on Pinterest

 با احترام به طبیعت، لطفا فقط در صورت لزوم از این پست پرینت بگیرید.