آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

 

بازاریابی محتوایی هر روز بزرگ تر از قبل می شود و مدیران بازاریابی باید در اجرای آن استراتژیک و منعطف تر عمل کنند. سال 2015 سالی است که محتوا حرف اول را می زند، بنابراین توجه به رویکردهای تعدیل بهینه سازی موتورهای جست و جو ، بازاریابی ایمیلی و رسانه های اجتماعی برای تقویت این استراتژی ضروری است.

اگر کسب و کاری دارید که می خواهید در سال جدید با بازاریابی محتوایی آن را به مشتریان معرفی کنید، باید بدانید که پیش بینی می شود در سال جدید میلادی و همین طور سال جدید شمسی که سه ماه دیگر آغاز می شود، بازاریابی محتوایی با تغییراتی مواجه می شود که بد نیست قبل از تدوین این برنامه بازاریابی برای سال جدیدتان در موردش بدانید.

امروزه استفاده از بازاریابی محتوایی در شرکت ها گسترده تر از قبل شده است، محتوا ایجاد شده و در سطوح بالا انتقال یافته و مدیران بودجه های بازاریابی سنتی سازمان خود را به منظور تبدیل به تلاش های بازاریابی محتوایی تخصیص مجدد می کنند.

با این حال به رغم استفاده فراگیر این شیوه بازاریابی ، به کارگیری آن بدون بحث نبوده است. در این گزارش چالش های عمده به کارگیری بازاریابی محتوایی را به طور خلاصه بیان می کنیم و به روندهای بازاریابی محتوایی در سال 2015 نگاهی می اندازیم.

 

1- انتقال ارزش از طریق محتوا

شرکت ها در همه نقاط دنیا به تدریج یاد خواهند گرفت که انتشار پیام تبلیغاتی تنها مرحله اولیه است و ارزش از انتقال محتوا به دست می آید. بیشتر شرکت ها بر این امر تأکید دارند که ایجاد محتوا و انتقال آن اساس استراتژی بازاریابی محتوایی است. با این حال چرا بسیاری از آنها در رساندن مفهوم پیام لنگ می زنند ؟ بر طبق تحقیقی به رغم اینکه نیمی از مدیران بازاریابی اعتقاد دارند که به انتقال محتوا نیاز دارند، تنها 26 درصد از آنها در انتقال محتوا سرمایه گذاری می کنند. انتقال استراتژیک محتوا چیزی است که کسب و کار را در دنیای بیش از حد رقابتی امروز جلو خواهد انداخت.

بهینه سازی جست و جو و استفاده از موبایل ، ایجاد روش های ارتباطی برای برندها و سنجش اثرگذاری راه هایی هستند که مطمئن شوید محتوای پیام بازاریابی محتوایی تان در بازار هدف موفق بوده است.

 

2- سرمایه گذاری در بازاریابی محتوایی رسانه های اجتماعی

 بازاریابی محتوایی به طور جدایی ناپذیر با بازاریابی رسانه های اجتماعی مرتبط است. شاید مهم ترین روش انتشار و انتقال محتوای پیام تان ، به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی باشد. از زمانی که کسب و کارها دریافته اند که رسانه های اجتماعی تقویت کننده محتوا هستند، از این رسانه ها برای کمک به انتقال پیام خود به طیف بیشتری از مخاطبان استقبال می کنند. در حالی که اکثر مدیران بازاریابی ( 94 درصد ) از اهمیت رسانه های اجتماعی در بازاریابی شان آگاه هستند، در سال 2015 از نقش آن بیشتر آگاه خواهند شد. تمرکز بر انتقال محتوا از طر یق رسانه به افزایش استفاده موثر می انجامد، اما با این حال باید بودجه خاصی را هم برایش کنار بگذارید. امروزه شبکه های اجتماعی مشهور مانند توییتر ، لینکداین و فیس بوک هزینه تبلیغات در وب سایت های شان را افزایش داده اند. مدیران بازاریابی باهوش نه تنها از تبلیغات در این سایت ها به منظور گسترش حیطه دسترسی مخاطبان به محتوای شان استفاده می کنند، بلکه از رقبای شان نیز پیشی می گیرند.

 

3- ساده سازی پیام تبلیغاتی

از هنگامی که مدیران بازاریابی شروع به استفاده از محتوا در آگهی هایشان کرده اند، تبلیغات و پیام شان ساده تر شده است. امروزه تبلیغات بنری برای هر چیزی موثر نیست، اما شاید دیده شدن برند، آگهی های بومی، محتوای اسپانسرینگ و محتوای برند بیشتر از قبل محبوب و موثر واقع شده است. مثلاً تنها با قرار دادن محصول شرکت تان در دست نقش اول فیلم های سینمایی می توانید بدون تبلیغات پیچیده سبب دیده شدن محصول تان شوید. ناشران و تبلیغ کنندگان محصول در کنار هم کار می کنند تا مطمئن شوند سرمایه گذاری در تبلیغ محصول به انتقال مفهوم و ایجاد ارزش برای تجربه مصرف کننده منجر شده است.

 

4- کسب جایگاه بالاتر در رتبه بندی موتورهای جست و جو

شرکت ها از بازاریابی محتوای به این دلیل استقبال می کنند که در رتبه بندی موتور جست و جو به جایگاه بالاتری دست می یابند. امروزه بهینه سازی موتور جست و جو و بازاریابی محتوایی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و به اشتراک گذاری محتوا از طریق لینک ها و دیگر علائم ساخت برند جایگاه رتبه بندی نام شرکت در موتورهای جست و جو را تقویت خواهد کرد. با نگاه به عواملی که در رتبه بندی سایت در موتورهای جست و جو تأثیر دارد خواهیم دید که محتوای شکیل و با کیفیت و ارتباط با رسانه های اجتماعی و به اشتراک گذاری ها ، رتبه سایت شما در موتورهای جست و جو را بالا می برد. بهینه سازی موتورهای جست و جو بخش مهمی در آمیخته بازاریابی خواهد شد، به همین دلیل توجه به جنبه های فنی نظیر کلید واژه ها ، راهنماها ، تگ ها و ... حائز اهمیت است. از سوی دیگر بازاریابی محتوایی محرک اصلی کسب جایگاه بالاتر در موتورهای جست و جوست.

 

5- اصلاح استراتژی وبلاگ نویسی

 استراتژی وبلاگ نویسی به عنوان یکی از استراتژی های مورد استفاده برای بازاریابی محتوایی در سال جدید مورد تعدیل و اصلاح قرار خواهد گرفت. دلایل زیادی برای استفاده از این روش مانند در معرض دید مشتری قرار دادن ، برندینگ ، دسترسی زیاد و امکان برقراری ارتباط وجود دارد.

مدیران بازاریابی باهوش می دانند که در وبلاگ نویسی نه تنها درباره نحوه بازاریابی و تبلیغات بلکه درباره انتقال محتوای آن برای انتشار باید صحبت کنند.

اگرچه امروزه از وبلاگ نویسی به منظور کمپین های تبلیغاتی توسط آژانس های تبلیغاتی استفاده می شود، اما در سال جدید این استراتژی با محبوبیت بیشتری مواجه خواهد شد.

 

6- افزایش بودجه بازاریابی محتوایی

طبق گزارش ارزیابی بازاریابی محتوایی در سال 2014، 58 درصد مدیران بازاریابی درصدد افزایش بودجه بازاریابی محتوایی خود در سال آینده هستند و 10 درصد نیز قصد افزایش اجرای آن را دارند. هنگامی که مدیران کسب و کار و مدیران بازاریابی منافع این بازاریابی را مشاهده می کنند، تمایل بیشتر به افزایش سرمایه گذاری و اختصاص هزینه برای کمپین های بازاریابی محتوایی نشان می دهند. سرمایه گذاری برای آن به معنی ایجاد محتوا به طرق مختلف مانند نشریات، پست در وبلاگ ، محتوای همزمان ، مطالعات موردی، ویدئوها ، محتواهای خاص موبایلی و ... است.

 

7- روش های جدید بازاریابی ایمیلی

بازاریابی محتوایی هنگامی که به شکل بازاریابی ایمیلی در می آید، پیچیده تر می شود. در سال های گذشته ، بازاریابی ایمیلی به طور گسترده به عنوان روشی برای انتقال محتوای موجود نظیر پست های وبلاگی و معرفی محصولات به ایمیل مشترکان شناخته می شد. اگر چه این مدل از نظر اثربخشی روند کاهشی داشته ، اما مدیران بازاریابی نیاز دارند که روش های جدیدی برای رسیدن به اهداف بازاریابی محتوایی از طریق ایمیل داشته باشند، اخیراً نتایج تحقیقی نشان داده است که افراد تمایل اندکی برای خرید از پیام هایی که از طریق ایمیل به آنها می رسد، دارند. علاوه بر این بسیاری از مردم از حجم عظیم ایمیل های ناخواسته شاکی اند و تمایل ندارند آنها را بخوانند. پس مسئله روشن است : باید محتوایی ایمیلی را به گونه ای مرتبط و جذاب ایجاد کنید که مشترکان کنجکاو به خواندن و درگیر شدن با آن شوند. در انتها باید یادآور شد که بازاریابی محتوایی هر روز بزرگ تر از قبل می شود و مدیران بازاریابی باید در اجرای آن استراتژیک و منعطف تر عمل کنند. سال 2015 سالی است که محتوا حرف اول را می زند، بنابراین توجه به رویکردهای تعدیل بهینه سازی موتورهای جست و جو ، بازاریابی ایمیلی و رسانه های اجتماعی برای تقویت این استراتژی ضروری است.


منبع : روزنامه فرصت امروز – هدی رضایی- شماره 123

 

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on Pinterest

 با احترام به طبیعت، لطفا فقط در صورت لزوم از این پست پرینت بگیرید

 

+   سید محمد طباطبایی ; ٩:٤٥ ‎ب.ظ ; ۱۳٩۳/۱٠/۱٢