آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

فنون ایجاد انگیزش در یادگیریدگان
ساعت ٤:٠۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٦/۱٠  کلمات کلیدی: آموزش ، مدیریت دانش ، یادگیری

بهترین راه ایجاد انگیزه در یاد گیرندگان بهبود شرایط یادگیری افزایش سطح کیفی روش های اموزشی است. در این صورت کسب موفقیت علاقه و انگیزش انها نسبت به مطالب تازه افزایش می یابد. در زیر به روش های دیگر اشاره می شود. 


  1. انچه از یاد گیرندگان به عنوان هدف اموزشی انتظار دارید در اغاز درس دقیقا به انها بگویید.

2. در شرایط مقتضی از تشو یق های کلاسی استفاده کنید.

3. از ازمون های و نمرات به عنوان وسیله ای برای ایجاد انگیزش در یاد گیرندگان استفاده کنید. 

4. ازخاصیت بر انگیختگی مطالب مختلف استفاده کنید.محرک های تازه.تعجب بر انگیز و پر معنی سطح بر انگیختگی را افزایش می دهد . دقت شود تا مسائل و مطالب ارائه شده بیش از حد توانایی دانش اموزان . پیچیده نباشد چون باعث دلسردی و شکست و نا کامی انها می شود.

5. مطالب اموزشی رااز ساده به دشوارارائه دهید.

6. از ایجاد رقابت هم چشمی در میان دانش اموزان جلوگیری کنید.

7.  هنگام اموزش مطالب تازه از مثال های آشنا استفاده کنید. وهنگام کاربرد مطالب اموخته شده از مو قعیت های تازه استفاده نمائید مثال های ملموس و آشنا .

8. علاوه بر توضیح و تشریح مطالب به طور کلی تا انجا که ممکن است از روش های دیگر اموزشی استفاده کنید. بحث گروهی. بازی های اموزشی گزارش انفرادی و گروهی بو سیله دانش اموزان.

9. پیامدهای منفی مشارکت یاد گیرندگان در فعالیت یاد گیری را کاهش دهید.

 -         از دست دادن اعتماده به نفس در نتیجه شکست.                

 -         گرفتن نمره کم در امتحانی که معلم محتوای ان را قبلا اموزش نداده است.

 -         اجبار در انجام تکا لیفی که سطح دشواری انها خارج از توانایی یادگیرندگان است.

 -         بی توجهی معلم به کوشش های یاد گیرندگان.

 -         مجبورساختی یاد گیرندگان به رقابت با کسانی که توانایی بیشتری دارند.

 -         مجبور ساختن یاد گیرندگان به ساکت و ارام نشستن در کلاس و گوش دادن به سخنرانی های خسته کننده معلم.

 -         مجبور ساختن یاد گیرندگان به انجام کار های تحقیر آمیز و دور از حیثیت انان.