آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

ITIL/MOF
ساعت ٩:۳٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٧/٢  کلمات کلیدی: فناوری اطلاعات ، itil ، microsoft

ITIL که مخفف (Information Technology Infrastructure Library) است، مجموعه مفاهیم و سیاستهایی برای مدیریت بخش IT (Information Technology) در بخش های زیر ساخت، Develope و عملیات است.

این مجموعه در سری کتابهایی با نام ITIL و IT Infrastructure Library در کشور انگلستان منتشر شده است. این کتاب توضیحات کاملی راجع به تمرین های مهم مهارت های مدیریتی در بخش IT ، همراه با چک لیست ها و وظایف و روالهای کاری ارائه می دهد.

هدف این فریم ورک دستیابی به اطلاعاتی برای پیش بینی نیازها و مدیریت آنها در سرویسهای IT از لحظه شروع کار تا مراحل طراحی ، می باشد.

فرایندهایی که در این مجموعه طراحی شده کاملا مستقل از همه platform ها عمل می کند و برای همه سازمانها و سرویس ها مناسب است.


در این مقاله اطلاعات کاملی تری راجع به این موضوع وجود دارد.

 

مشابه این مجموعه، MOF (Microsoft® Operations Framework) مجموعه دستورالعمل های کاربردی، برای فعالیتها و تجربیات روزانه متخصصان IT است که توسط مایکروسافت ارائه شده و کمک می کند متخصصان مهارتهایی برای راه اندازی و پیاده سازی سیستمهایی قابل اطمینان و سودآور کسب کنند.

MOF علاوه بر این که شامل Lifecycle کلی IT است با موارد زیر هم همسو و Integrate است:

    • فرایندهایی که برای طراحی، ارائه، کاربری و مدیریت در IT تولید شده است.
    • فعالیتهایی مربوط به Governanace ، ریسک و مطلوبیت سیستم.
    • مباحث عمومی مدیریت

 

 

برای اطلاعات بیشتر می توانید به این آدرس مراجعه کنید.

ماخذ :غزاله فیروز