آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

چگونه بدرخشیم ...
ساعت ٤:۳٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٧/۱۳  کلمات کلیدی: مجله، کتاب، خبرنامه ، منابع انسانی ، موفقیت
 

 

 

 

 

 


 

 

 

فهرست مطالب کتاب:

فصل اول: پنج گام برای ایجاد بهترین کارایی در افراد

فصل دوم: انتخاب

فصل سوم: ایجاد ارتباط

فصل چهارم: افزایش فعالیت های ذهنی

فصل پنجم: مبارزه و رشد

فصل ششم: درخشیدن

فصل هفتم: چرخه تعادل

بخشی از مطالب کتاب

چه چیز باعث درخشش یک فرد می شود؟

چه چیز افرادی را که حس رضایت از زندگی دارند را نسبت به افرادی که حس پشیمانی دارند ممتاز مینماید؟

اینجا یک نکته وجود دارد: این موضوع ربطی به پول موجود در حساب بانکی، شهرت، جوایز، رتبه و ... ندارد. بسیاری از افراد کارها را اول از همه به پایان نمیبرند ولی با این حال به عظمت دست مییابند و مدتها در خاطر افراد باقی میمانند، در حالیکه بسیاری از آنهایی که کار را اول از همه به پایان میرسانند، فرد بزرگی تلقی نمیشوند و زود به فراموشی سپرده خواهند شد.

اهمیتی ندارد که داراییات در بانک چقدر است. هوش و استعداد نیز بر خلاف آن چه که مردم تصور میکنند مهم نیست. آموزش، تعلیم و تربیت، کمال، هوش، سخنوری و خوش تیپی اهمیت دارند ولی در درجه اول نیستند.

موضوعی که واقعا اهمیت دارد این است که شما با آنچه که دارید چه می کنید؟

اگر هیچ چیز نتواند مانع پیشرفت شما شود، اگر شما ریسک کنید و از تمام وجود مایه بگذارید، اگر شما به خوبی به دنیا خدمت کنید، شما از کاری که کردهاید راضی خواهید بود و میدرخشید، در چشم دنیا میدرخشید، در چشم کسانی که برایتان اهمیت دارند و همچنین در چشمان خود.

هرچه یک مدیر بیشتر بتواند به افرادش کمک کند، مدیر بزرگتری خواهد شد و هم چنین سازمان عالیتری خواهد داشت. به زبان سادهتر؛ بهترین مدیران، موثرترین عملکرد را در افرادشان ایجاد میکنند و کارآمدی را در نهاد افرادشان میپرورانند. این قضیه برای مربیان فوتبال، رهبران ارکستر، مدیران عامل شرکتها ی بزرگ و صاحبان مشاغل کوچک نیز صادق است. آنها مانند کیمیاگرانی هستند که سرب مدیریت نهفته افراد را به طلا تبدیل میکنند. دقیقتر بگویم آنها طلای وجود هر کس را کشف و آن را استخراج میکنند.

مدیریت به نحوی که باعث ایجاد و دریافت بهترین عملکرد از سوی زیرمجوعهتان شود، یک وظیفه ضروریست. مهمتر از سایر ویژگیها برای تبدیل شدن به چنین مدیری میبایست با دل و جان کار کرد.

 

پنج گام برای درخشش افراد

پنچ گام در چرخه تعالی و آن چه که به شما می آموزد به شرح زیر است:

  1. انتخاب: چطور افراد را در در پست مناسب قرار دهیم تا ذهنشان شکوفا گردد تا بهترین عملکرد را ارایه کنند.
  2. ایجاد ارتباط: چگونه میتوان بر نیروهای قدرتمندی که افراد را در محل کار از همدیگر و از ماموریت سازمان جدا میکند، غلبه کرد و چطور میتوان قدرت ارتباط مثبت را که بهترین سوخت برای ارتقای سطح کارایی است را باز گردانند.
  3. افزایش فعالیتهای ذهن به بالاترین حد: چرا افزایش فعالیت مغز ( مانند استفاده از قوه تخیل) کارهای پیشرفته را تسریع میبخشد، و چطور میتوانند مدیران کاری کنند که افرادشان از این فعالیتهای فوقالعاده مفید ذهنشان که تا به حال بدان کم اهمیت داده شده، بهرهمند شوند.
  4. مبارزه و رشد: چگونه مدیران میتوانند شرایطی را ایجاد کنند که در آن افراد حاضر به ترک محل کارشان نشوند؟ چرا ایجاد پیشرفت در وظیفهای که حساس و مهم است کارکنان معمولی را به سوپر استار تبدیل میکند؟
  5. درخشش: چرا کار را درست انجام دادن و درخشیدن حس خوبی را به فرد انتقال می دهد، چرا وقتی که یک فرد می درخشد، توجه کردن به وی و به رسمیت شناختن او این قدر مهم است، و چرا فرهنگی که به افراد کمک میکند تا بدرخشند بدون شک تبدیل به فرهنگ تعالی همیشگی فردی میشود.

هر یک از این مراحل مهم میباشند و مانند یک پله بر روی همدیگر ساخته شدهاند. رایجترین اشتباهی که از مدیران سر میزند این است که آنها مرحله چهارم را انجام نمیدهند و از کارکنان میخواهند که بیشتر کار کنند بدون این که اول زمینهها را مهیا سازد تا کارکنان به سمتی سوق داده شوند که خودشان بخواهند سخت کوشانه و مشتاقانهتر کار کنند.

وقتی که کارکنان در شغل مناسب قرار نگرفته باشند، بهترین عملکرد را میتوان از آنها انتظار داشت؟

از آنها نمیتوان چنین انتظاری داشت وقتی که در فضای کاریشان احساس امنیت و آرامش نمیکنند، وقتی به آنها این شانس داده نشده که در طراحی وظیفهشان نقشی داشته باشند. اما شما با رعایت و پیمایش این گامها میتوانید شرایطی را ایجاد کنید که افراد را به سمت کار بیشتر و بهترین عملکرد پیش برید.

ایدههای اصلی :

  • بهترین تلاشهای افراد اغلب به نتیجه نمیرسد، نه برای این که به اندازه کافی سخت کار نکردهاند، بلکه به خاطر این که بیش از حد سخت کار کردهاند.
  • چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد آن است که تو با آن چه که داری چه میکنی.
  • مدیران به افراد کمک میکنند تا طلای نهفته در درونشان را یافته و بیرون کشند.
  • ذهن یک فرد میتواند با کمک یک مدیر ماهر رشد کند و به نحو احسن تغییر نماید.
  • خوش بینی واقعا عملکرد یک فرد را افزایش میدهد.
  • افراد با هوش وقتی تحت فشار قرار میگیرند عملکردشان کاهش مییابد.

امروزه همانگونه که افراد بیش از هر زمان دیگری در تاریخ به صورت الکترونیکی با هم ارتباط پیدا کرده اند، در عین حال به همان میزان از لحاظ روابط بین فردی از یک دیگر جدا شدهاند. این موضوع برای تجارت و به طور کلی برای زندگی افراد بسیار بد است. اما این موضوع قطعا و بدون شک قابل حل است.

 

درباره نویسنده:

ادوارد اِم ( نِد ) هالوول یک روانپزشک با بیست و پنج سال سابقه کار است و دفاتری در سادبری، ماساچوست و نیویورک دارد. وی نویسنده هیجده کتاب میباشد. دکتر هالوول در منطقه بوستون به همراه همسر و سه فرزندش زندگی میکند. برای ارتباط با ایشان میتوانید به وب سایت زیر مراجعه کنید:

www.drhallowell.com

تعریف و تمجیدهای افراد مشهور از این کتاب

اگر شما میخواهید دانش و خرد خارقالعاده دکتر هالوول را داشته باشید و آن را با آخرین بافتها در علوم ذهنی و هوشی ترکیب کنید حتما این کتاب منحصر به فرد، جذاب و بسیار سودمند را مطالعه کنید.

کارول دوئک، نویسنده کتاب طرزفکر : روانشناسی جدید موفقیت

 

این یک کتاب الهام بخش است که هر مدیر می بایستی آن را مطالعه کند. هالوول در این کتاب سعی کرده تا میزان اهمیت ارتباطات را برای اهداف بلند مدت تبیین سازد. وی مجموعه راهکارهای بسیار خوبی در خصوص ایجاد بهترین عملکرد افراد و نیز خود مدیران ارائه کرده است.

جیم رابینسون، رییس و مدیر عامل اسبق شرکت امریکن اکسپرس و لیندا رابینسون، شریک و رییس شرکت رابینسون، لرر و مونتگومری

 

هالوول هدیه بزرگی به عنوان یک محقق، دانشمند و یک مشاور به دنیای تجارت پیشکش کرده است. هدیه او این است که به ما میآموزد که همه ما چگونه میبایستی نقش خود را ایفا کنیم. این همان هدیه ایست که باعث میشود این کتاب مبدل به چنین کتاب ارزشمند و جذابی شود.

جرجی ای وایلانت،‌ روانپزشک و نویسنده کتاب تکامل معنوی

 

اگر شما این کتاب را بخوانید، زندگی شما و هر کسی که با شما در ارتباط است قطعا خواهد درخشید. مطالعه این کتاب برای تمام کسانی که میخواهند بدرخشند ضروریست.

کن بلانچارد، همکار مولف و نویسنده کتابهای مدیریتی از قبیل "مدیر یک دقیقهای"

به امید فردایی بهتر

 

منبع: http://talent.persianblog.ir