آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

نمونه موردی استراتژی شرکت دل
ساعت ۸:٥٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/٧/۱۸  کلمات کلیدی: استراتژیک


یکی از استراتژی­های شرکت دل ایجاد تمایز بین خود و رقبا از طریق خلق ارزش­های موردپسند مشتری است. در این مورد راهکارهای متفاوتی از سوی دل بکار گرفته شده است که از جمله آنها تبدیل نقاط قوت رقبا به ضعف است.

زمانی که رقبای دل با خدمات پس از فروش خود از طریق فروشگاه­ها و نمایندگی هایشان و با تکیه بر ارائه قطعات با کارایی کم و ایجاد درآمد هنگفت از طریق خدمات پس از فروش به خود می نازید، دل تصمیم گرفت تا این نقطه قوت را به ضعف تبدیل کند. دل با ارائه خدمات پس از فروش و تعمیر پی سی در منزل و اداره، فقط با یک بار تماس تلفن مشتری کار را شروع کرد. دل با برنامه ریزی دقیق بدون در اختیار داشتن فروشگاه و مراکز تعمیر(نقطه قوت رقبا)، تعمیر پی سی را در یک روز انجام می داد.

 در حالی که مشتریان رقبا مجبور بودند پی سی خود را به فروشگاه ها حمل کنند و در صف تعمیر بمانند و پس از تعمیر نیز خود آن را برگردانند.

منبع:http://mojtabaonline.com