آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

داستان میلیاردری که برنامه‌نویسی بلد نبود

بعضی اتفاقات رو که توی دنیای فیلم‌ها می‌بینیم، همیشه برامون این ذهنیت رو تداعی می‌کنن که امکان تجربه اون‌ها تو دنیای واقعی تقریبا غیر ممکن و محال هست. خیال‌پردازی از این نوعش شاید چیز خوبی نباشه اما همین خیالات و ایده‌ها، اگر برنامه و هدف درستی پشتش باشن و به یک سری آدم‌ها وصل بشن، می‌تونه به جای خوبی برسن.

Kevin Systrom

حتما طی این روزها، اخبار مربوط به عرضه اینستاگرام برای اندروید، دانلود ۱ میلیون نسخه‌ش در ۲۴ ساعت، خریدش از طرف فیسبوک و رکورد ۵ میلیون دانلود در ۶ روز رو شنیدین. تقریبا می‌شه گفت که روزهای شلوغی رو توی دنیای وب سپری کردیم و همه‌جا دارن از این موضوعات صحبت می‌کنن و درباره‌ش مقالات و تحلیل‌های مختلف می‌نویسن.


Kevin Systrom، مدیر اینستاگرام بود. د نکست وب یک روز بعد از جریان خرید اینستاگرام از طرف فیسبوک، مطلبیرو به نقل از Quora منتشر می‌کنه و به بخشی از تاریخچه تاسیس این شرکت اشاره می‌کنه.

نکته جالب ماجرا این بود که مدیر اینستاگرام، تا قبل از اجرای این استارت‌آپ، توی بخش مارکتینگ شرکت Nextstop کار می‌کرده و بعد از ظهرها، با توجه به ایده‌هایی که داشته، شروع می‌کنه به یادگیری برنامه‌نویسی برای آیفون تا بتونه چیزی که تو ذهنش داره رو پیاده کنه. در واقع ایده اینستاگرام برای مارکتری بوده که خودش برنامه‌نویس شده بود.

البته این موضوع، برای خیلی از کاربرایی که تو وب ایران هم دارن کار می‌کنن (یا می‌خوان کار کنن) صدق می‌کنه. خیلی‌ها خودشون به‌تنهایی کارهای مورد نظرشون رو انجام می‌دن، تجربه کسب می‌کنن تا نهایتا به چیزی که می‌خوان برسن. ولی بین نمونه مورد اشاره با نمونه‌های اینجا یک سری تفاوت عمده وجود داره که شاید مهم‌ترینش این باشه که اگر می‌خواین ایده‌تون جهانی بشه، باید جهانی فکر کنین و برای این موضوع نمی‌شه خودتون رو محدود به بازار وب ایران با همه مشکلاتی که داره کنین.

از طرفی خودتون رو درگیر پیچیدگی هم نکنین. مطمئن باشین با ایده‌های خیلی ساده هم می‌شه به موفقیت رسید. فقط باید با توجه به محصولی که ارائه می‌دین، بازار مخاطب رو بشناسین و واقعا برای اون‌ها کارتون رو عرضه کنین.

توصیه می‌کنم این مطلب رو حتما بخونین.

منبع: سایت آرش زاد

+   سید محمد طباطبایی ; ٩:۳۳ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۱/۸/۱