آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

استراتژی ارتقای گردشگری بریتانیا پس ازالمپیک

به گزارش سایت ویزیت بریتانیا مقامات گردشگری این کشور باراه اندازی یک طرح ارتقای گردشگری قصد دارند تا سال 2010 بیش از 40 میلیون توریست به این کشور جذب کنند.


این استراتژی برپایه موفقیت‌های کسب شده در جریان برگزاری مسابقات المپیک و پارا المپیک 2012 در این کشور است که میزان هماهنگی میان سیاست‌های دولتی وجریان‌های بازاریابی دراین کشور را برای پی‌ریزی یک حرکت اقتصادی نشان داد. این طرح دستیابی به 8.7 میلیارد پوند ارز خارجی با قیمت‎های کنونی و حمایت از 200.000 شغل بیشتر را مد نظر دارد.
 
 گردشگری بین‎المللی، سومین منبع تامین ارز خارجی بریتانیاست و بیش از 3.1 میلیارد پوند درآمد به خزانه کشور سرازیر می‎کند.
طبق بررسی‎ها وگزارش ارائه شده از سوی همین سایت، بینندگان تلوزیون در دوران مسابقات ، بریتانیا را نه تنها به عنوان یک برگزارکننده بازی‎های بزرگ، بلکه سرزمین خلاقیت و میراث فرهنگی ، موسیقی و هنر دیده‌اند که به هر بازدید کننده‌ای  تصویرهای نویی ارائه می‎کند.
 
بنا به همین گزارش، توریسم برای بریتانیا صنعتی است که می‎تواند هم سبب رشد اقتصادی سریع و ایجاد اشتغال در تمامی بریتانیا شود و هم در همه انواع مشاغل درهمه سطوح موثرباشد .
 
همه 40 هزار پوندی که توسط توریست‎های خارجی در بازدید از بریتانیا خرج شده، می‎تواند عامل ایجاد یک شغل جدید باشد. گردشگری بین‎المللی، سومین منبع تامین ارز خارجی بریتانیاست و بیش از 3.1 میلیارد پوند درآمد به خزانه کشور سرازیر می‎کند.
 
اما لحن به شدت خوش‌بینانه این سایت در بیان این نکات ، در تضاد آشکاری با گزارش است که هفته گذشته از سوی "اتحادیه جاذبه‎های گردشگری برتر بریتانیا " Alva منتشر شده است.
 
طی این گزارش اعلام شده‌است که بریتانیا در تابستان گذشته و زمان برگزاری المپیک‌ها بدترین تابستان را از نظرآمار بازدید‌کنندگان طی تمام ده سال گذشته پشت سر گذاشته است.
 
با این حال طبق گزارش همین سایت در استراتژی جدید ارتقای توریسم بریتانیا عناصر اصلی شامل ارتقای تصویر بریتانیا از طریق تقویت میراث فرهنگی، سنت‎ها و معرفی آداب و رسوم مو فرهنگ معاصر و همچنین توجه به زیبایی‌های طبیعی ، میراث آشپزی و غذا و خوش آمدگویی به گردشگران است.
 
ایجاد تسهیلات بیشتر در صدور ویزا و نیز افزایش ظرفیت حمل ونقل هوایی نیز از دیگر عناصر مهم در این استراتژی است که می‎کوشد تا سال 2020 با جذب حدود 9 میلیون گردشگر بیشتر، مجموع گردشگران جذب شده به این کشور را سالانه به 40 میلیون گردشگر افزایش دهد.

خبرگزاری توریسم نیوز

+   سید محمد طباطبایی ; ۱٠:٢٠ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۱/۸/٦