آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

استفاده از جی‌میل به عنوان یک ابزار مدیریت ارتباط با مشتری


اگر شما یکی از کاربران جی‌میل باشید، با بررسی گزینه‌هایی که جی میل در اختیارتان می‌گذارد، می‌توانید یک راه ساده و سریع برای دستیابی به یک سیستم شبیه CRM بیابید.

 فهرست تماس‌ها

جی‌میل دارای پایگاه داده‌های تماس‌های شماست که اطلاعات افرادی که شما به فهرست خود اضافه می‌کنید را به صورت خودکار ثبت و ذخیره می‌کند. شما می‌توانید از این طریق، علاوه بر ایمیل و اسامی افراد مورد نظر، اطلاعات بسیاری را از روی فایل‌ها و سیستم‌های دیگر آپلود کنید. هر چند شاید ظاهر چندان جذابی نداشته باشد اما به اندازه‌ای که شما نیاز دارید کارکرد دارد. وقتی شما اطلاعات تماس فردی را وارد می‌کنید می‌توانید آن را به قرارهای ملاقات خود در تقویم گوگل نیز اضافه کنید و در میان فهرست تماس‌ها جستجو کنید.

 گروه‌ها

یکی از راه‌های استفاده از پایگاه داده فهرست تماس‌های جی‌میل به عنوان یک مینی ابزار CRM، استفاده از قابلیت تماس‌های گروهی است. با ایجاد گروه‌های مجزا از جمله گروه مشتریان، روزنامه نگاران، فروشندگان و شرکای استراتژیک، می‌توانید فهرست تماس‌های خود را به شکل موثری دسته بندی کنید و حتی کمپین‌های ایمیلی برای هر گروه طراحی کنید.

 فولدرهای شاخه‌ای

راه دیگری که برای پیگیری و دنبال کردن اطلاعات در جی میل وجود دارد، استفاده از فولدرهای ایمیلی برای تماس با گروه‌های خاص است. به عنوان مثال، اگر فولدری مخصوص مشتریان خود درست کرده‌اید، می‌توانید فولدر دیگری نیز درون آن ایجاد کنید که مختص مشتریان ویژه و کلیدی شما باشد. در این صورت می‌توانید با انجام تنظیمات لازم، کاری کنید که ایمیل مربوط به هر مشتری در فولدر مخصوص به خود قرار گیرد و به این ترتیب دسترسی شما به آن‌ها آسان‌تر شود.

 Rapportive

 استفاده از افزونه‌های رایگان نیز می‌تواند به قوی‌تر شدن سیستم CRM جی میلی شما کمک کنند. Rapportive ابزاری است که اطلاعات رسانه‌های اجتماعی را به سوابق تماس‌های شما اضافه می‌کند. با استفاده از این امکان شما به صورت خودکار می‌توانید اطلاعات فیس بوک و لینکد-این فهرست تماس‌های خود و یا افرادی که از آن‌ها ایمیل دریافت می‌کنید را بر روی نوار سمت راست صفحه جی میل خود مشاهده کنید.

 بومرنگ

 افزونه قابل استفاده دیگری که ممکن است برای شما جالب توجه باشد، بومرنگ (Boomerang) است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید ایمیل‌های خود را کمی هوشمند‌تر کنید. برای مثال می‌توانید ایمیل‌های خود را طوری تنظیم کنید که هنگامی که شما ایمیلی ارسال می‌کنید و از فرستنده آن پاسخی دریافت نمی‌کنید، پس از مدت چند روز آن ایمیل به صندوق شما بازگردد.

البته برنامه‌های بسیار دیگری نیز وجود دارند که با جی میل و مجموعه Google Apps یکپارچه می‌شوند. به عنوان مثال، برنامه Mavenlink می‌تواند همین سیستم CRM جی‌میلی شما را را به یک مجموعه کامل از مدیریت کار، پروژه و همکاری‌ها تبدیل کند.

داشتن ابزارهای کامل با تمام امکانات خوب است اما گاهی راهکارهایی ساده با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارید حلال مشکلات شماست.

منبع: .enterprisecrmnewsو


+   سید محمد طباطبایی ; ٤:۳٩ ‎ب.ظ ; ۱۳٩۱/۸/٦