آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

روش های ساده، سریع و بدون دردسر جذب سرمایه برای کارآفرینان در آمریکا

در این نوشته به انواع سرمایه گذاری ها در کسب و کارهای نوپا اشاره شد. یکی از سرمایه گذاری های مهم که در کسب و کارها صورت می گیرد توسط اشخاصی است که به آنها Angel Investor می گویند. 
آنها سرمایه های شخصی خود را در استارتاپها هدایت می کنند. گاهی تا چندین میلیون دلار سرمایه گذاری می شوند. آنها غالبا خود از کارآفرینان قدیمی صنعت می باشند. از آنجاییکه سرمایه گذاری در استارتاپهای Silicon Vley به صورت یک فرهنگ در آمده است و برای آن انواع و اقسام روشها و قوانین مدون وجود دارد لذا پیدا کردن سرمایه گذار Angel برای یک استارتاپ زیاد سخت نیست. او می تواند با یک جستجوی محلی و یا روشهای زیر سرمایه گذار خود را پیدا کند:

برای آشنایی با سرمایه گذاران angel و نقش آنها در کارآفرینی به این مطلب مراجعه نمایید:

 


معرفی ۳ فرشته پشتیبان استارتاپها… صنعت سرمایه ‌گذاری در کسب‌وکارهای نوپا چگونه عمل می کند؟

 روش هایی که یک کارآفرین در آمریکا می تواند سرمایه گذار فرشته Angel پیدا کند:

  • سرمایه گذران را می تواند در نزدیکی دانشگاه ها، مراکز رشد، کلوب های سرمایه گذاری یا کنفدراسیون  Angel ها پیدا کند.
  • جستجو در اینترنت. مراجعه به وبسایت شخصی سرمایه گذاران. مراجعه به وبسایت انجمن سرمایه گذران Angel.
  • مراجعه به وبسایت های ویژه یافتن سرمایه داران  Angel  مانند سایت angellist یا crunchbase و بسیاری دیگر از وبسایت های مشابه
  • ارسال ایمیل به شرکت یا شخص سرمایه گذار. چراکه بسیاری از اشخاص سرمایه گذار خود تبدیل بر برندی در صنعت شده اند.
  • با یک شرکت مشاور محلی تماس بگیرد.
  • با یک شرکت مالی تماس بگیرد.
  • از وکیل خود بپرسد.
  • از حسابدار خود بپرسد.
  • با موسسه توسعه اقتصادی محل زندگی خود تماس بگیرد.
  • با موسسات سرمایه گذاری تماس بگیرد.
  • با مجله یا روزنامه محلی تماس بگیرد.
  • با بانک خود تماس بگیرد.
  • از طریق معرفی دوستان با سرمایه گذار آشنا شود.

مشاهده می کنیم برای یک کارآفرین جوان در دره سیلیکون یافتن سرمایه گذار در محیطی که صدها شرکت سرمایه گذاری ونچر (Venture Capital) وجود دارد و هزاران سرمایه گذار ریسک پذیر و یک فرهنگ مناسب وجود دارد زیاد سخت نیست. او در گام اول می تواند حدود 500 هزار دلار برای ایده خود جمع کند.

اکنون تمام آنچه که کارآفرین باید انجام دهد متقاعد کردن سرمایه گذار است.


در واقع اگر بتواند او را متقاعد کند آنگاه توانسته است خود را هم متقاعد کند. ترکیبی از واقع گرایی به همراه چاشنی خوشبینی برای توجیه سرمایه گذار لازم است. این باعث می شود کارآفرین به صورت جدی تری بر روی بازار هدف و ویژگیهای متمایز کننده محصولش مطالعه کند.
اینها همه تصورات موفقیت کسب و کار را منطقی می کند چرا که کارآفرین مجبور است اولین مشتری اش یعنی سرمایه گذار را متقاعد کند!

هدف از این نوشته، تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در موفقیت یک استارتاپ و همچنین جلب توجه خوانندگان محترم به روش های ساده، سریع و بدون دردسر جذب سرمایه برای یک کارآفرین در آمریکا است. در این کشور بنیانهای فکری، ارزشی، حقوقی، صنعتی و حکومتی لازم برای شکل گرفتن یک ایده، و تبدیل آن به محصول در قالب شرکت های نوپا به همراه رشد تدریجی آن موجود است. شاید یکی از دلایل موفقیت ایرانیان خوشفکر در این کشور هم، وجود چنین زیرساخت های قانونی و حمایتی است که بستر رشد را برای این گونه افراد مهیا ساخته است.

بیشتر بخوانید: رموز موفقیت «پیر امیدیار» بنیانگذار ایرانی‌تبار سایت eBay، جاده ابریشم قرن بیست‌ویکم + اجرای صوتی

وجود چنین ساختارهایی موجب می شود تا توسعه پایدار، اصالت داشته باشد. از بطن جوامع شروع شود و رشد کند تا بتواند موجب ایجاد شغل، رونق اقتصاد و ارتقای سطح کیفیت زندگی شود.

نظر شما چیست؟ آیا در محل زندگی شما جذب سرمایه به شکلی که گفته شد ساده و قائده مند است؟  

لطفا نظرتان را با ما و دیگران خوانندگان خوشفکری در آدرس زیر به اشتراک بگذارید:
http://www.khoshfekri.com/?p=2610

 

+   سید محمد طباطبایی ; ٩:٥٤ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۱/۸/۳٠