آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

ارتباطات انسانی ومحیط زندگی

شرکت‌های فناوری راهکارهای جالبی برای مدیریت و افزایش خلاقیت کارکنان خود دارند، برای مثال حتما محیط‌های جذاب و متفاوت کار در شرکت‌های بزرگی مثل مایکروسافت، گوگل یا فیس‌بوک را دیده‌اید یا از آن قانون ۲۰ درصد وقت آزاد گوگل آگاهی دارید.

این رویکرد، با رویکرد سنتی‌ای که ما با آن آشنا هستیم، بسیار تفاوت دارد. Evernote شرکت کوچکی نیست، ارزش این شرکت حدود یک میلیارد دلار برآورد می‌شود، اما در تازه‌ترین اقدام، با پیشنهاد همسر رئیس این شرکت – فیل لیبین- این شرکت به کارکنان خود در ازای دو بار تمیز شدن خانه‌هایشان در ماه، دستمزد خواهد داد!

استدلال این کار عجیب هم این بوده است که خانه‌های تمیز و مرتب روی نحوه تصمیم‌گیری و روحیه کارمندان تأثیر می‌گذارند. جالب است بدانید که این شرکت بابت مسافرت سالانه اعضای خود سالانه یک هزار دلار به آنها می‌دهد، البته آنها حتما باید ثابت کنند به این مسافرت رفته‌اند!


فقط Evernote نیست که متوجه شده است، اینگونه پرداخت‌ها، هزینه اضافه نیستند و در نهایت باعث ایجاد جوی از نشاط و خلاقیت می‌شوند که سودش را کل شرکت خواهد برد.

Evernote

آپارتمان «اندرو سینکوف» در سانفرانسیسکو که با استفاده از هزینه‌ای که شرکت Evernote به آنها می دهد، تمیز و مرتب است.

فیس‌بوک به کارکنان خود که تازه پدر و مادر شده‌اند، چهار هزار دلار می‌دهد. دانشکده پزشکی استنفورد هم به فکر پزشکان خود است و به آنها سرویس‌های رایگانی برای تمیز کردن خانه می‌دهد و شام برایشان ارسال می‌کند. «هانا والنتین» که یک متخصص قلب استنفورد است، این اقدام را بسیار مثبت ارزیابی می‌کند. او می‌گوید که وقتی که این کار به ظاهر ساده، پیام قدرتمند و گویایی است مبنی بر اینکه مسئولان برای شما و زندگی‌تان اهمیت قائل هستند.

مسئولان استنفورد به صورت تصادفی به این نتیجه نرسیدند، ۱۸ ماه پیش آنها به این فکر افتادند که چرایی خستگی پزشکان را بررسی کنند و برای این کار با یک شرکت به نام Jump Associates قرارداد بستند تا مسئله بررسی شود. این شرکت زندگی و رفتار پزشکان را از زمان برخاستن از خواب تا زمان کار و بازگشت به خانه و خواب به صورت ویدئویی ضبط کرد.

شرکت Deloitte که یک شرکت خدمات مشاوره‌ای است، به اعضای خود که والدین سالخورده داشته باشند، سرویس و کارگرانی برای مراقبت از آنها می‌دهد. این شرکت حتی در زمان اختلاف‌های زناشویی و یا مسائلی مثل ناباروری کارمندان خود، پشت و پناه آنهاست.

در شرکت فیس‌بوک به کارمندانی که تا دیروقت کار کنند، شام مجانی دیده می‌شود، خانواده آنها می‌توانند در کافه‌تریای شرکت در زمان شام به آنها بپیوندند. این شرکت بابت هزینه نگهداری از اطفاتل به آنها سه هزار دلار می‌پردازد.

به نظرم بیش از آنکه این پشتیبانی‌ها از نظر مالی اهمیت داشته باشند، این خدمات و حمایت‌های اضافی از نظر جو آرامش و اطمینانی که در اعضای یک مؤسسه و شرکت ایجاد می‌کنند، اهمیت دارند.

بسیار مهم است که شما شرکت و اداره خود را پشتیبان و نگران زندگی خود بدانید یا اینکه احساس کنید رنج‌های شما هیچ اهمیتی برای مسئولان مستقیم شما ندارند.

ممکن است که ارائه این خدمات را یک بار اضافی مالی بر دوش این شرکت‌ها بدانید، اما مسئولان این شرکت‌ها اصلا چنین اعتقادی ندارند، چرا که با افزایش راندمان کاری و خلاقیت و تعهد کاری کارمندانشان، به سود مالی بسیار بیشتری خواهند رسید.

منبع: نیویورک تایمز و businessinsiderو  یک پزشک.

+   سید محمد طباطبایی ; ۸:٤۱ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۱/۱٠/٢٠

design by macromediax ; Powered by PersianBlog.ir