آفتاب ایرونی

این وب لاگ با هدف ایجاد مرکزیتی برای اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط در محیط مجازی برای مدیران،مشاوران، متخصصین و پژوهشگران جهت هم افزایی و اثر گزاری در این حوزه مدیریت ایجاد شده است.و شامل یادداشت های از مدیریت فناوری اطلاعات، بانکداری، مدیریت اجرایی،مدیریت استراتژی، مدیریت برند، مدیریت روابط عمومی،مدیریت دانش، تعالی سازمانی، بهره وری، کارآفرینی، روانشانسی، اجتماعی و خانواده می باشد. و آفتاب ایرونی اشاره به اندیشه و قدرت مدیران و متخصصین ایرانی دارد.

راز نداشتن استرس در محیط کار

پیچیدگی، محیط رقابتی و ارتباطات گسترده ای که مشاغل کنونی در خود دارند فقط یک مفهوم می تواند داشته باشد: اگر می خواهید در کار خود موفق باشید، استرس های خود را مدیریت کنید.
اگر موسس شرکت هستید، حتما به خوبی از فشارهای ثابت کاری مطلع هستید و باید تا حد امکان آنها را در حداقل نگه دارید. شما باید همه تلاش خود را برای جذب مشتری متمرکز کنید، بنابراین با چالش های بزرگی روبه رو خواهید شد که باید به خوبی از عهده حل آنها بر بیایید. 
گاهی پیش می آید که دنیا روی دوش شما سنگینی می کند و این یعنی استرس! پس از سال ها کار در شرکت های مختلف باید به مرور راه های مدیریت استرس را بیاموزید و بتوانید به خوبی آنها ر ا کنترل کنید. 


1.    رها کردن را یاد بگیرید
زمانیکه بیش از حد اضطراب دارید، کارهایتان زیاد شده است و هیچ ایده ای به ذهنتان نمی رسد، همه چیز را رها کنید. واقعا بهترین کار رها کردن آنهاست. به خانه، پیاده روی یا هر جای دیگر بروید. با کمی استراحت، دوش گرفتن یا دراز کشیدن روی تخت و چرت زدن می توانید مغز خود را از استرس خالی کنید و دوباره با آرامش بیشتر به کار بازگردید. 


2.  تا وقتی مجبور نیستید، کارهایتان را پیگیری نکنید
بیزینس همیشه در جهش ها و کوشش های کوتاه مدت تعریف می شود. صرف نظر از اینکه محصولی تولید می کنید یا کسب و کاری را پیش می برید، ساعات طولانی کار همیشه پاسخگو نیست. بد نیست که چند هفته یا چند ماه کارها را به آرامی انجام دهید. وقتی می خواهید همه کارها را بی وقفه و طبق روال همیشگی انجام دهید در واقع دنبال دردسر می گردید. 


3.    برنامه ریزی کنید
برنامه ریزی و داشتن استراتژی در کار یکی از روش های کنترل استرس است. هنگامی که همه چیز بسیار دشوار و طاقت فرسا می شوند، گاهی در نتیجه کارهای روتین و هر روزه است. برای از بین بردن این شرایط، یک قدم عقب بایستید و دورنمایی از کار خود را ببینید. سعی کنید حواس پرتی را از خود و گروه خود دور کنید، طوفان فکری بگذارید، طرح ریزی و برنامه ریزی کنید. سعی کنید برای شام بیرون بروید و از آن لذت ببرید. مطمئن باشید از نتیجه آن تعجب خواهید کرد.

 

 

4.    ترکیب کار و لذت 
وقتی در اوج زمان های پر استرس کاری هستید، کارمندان خود را برای شام بیرون دعوت کنید. سعی کنید حسابی از زمان خود لذت ببرید. با این کار به آنها دلگرمی زیادی می دهید و این دلگرمی باعث افزایش کارایی و بهره وری آنها می شود. 

 

 

5.    کارها را به لحظه آخر موکول نکنید
درست است که همیشه نمی توان این مساله را کنترل کرد، اما تا جایی که امکان دارد و می شود، سعی کنید کارهایتان را به دقیقه نود موکول نکنید. اگر کارهای خود را زودتر از موعد آن انجام دهید یا دو ساعت زودتر از ساعت خود به فرودگاه بروید، می بیند که چقدر آسوده تر و با آرامش بیشتری می توانید کارهای خود را انجام دهید. 


6.    افزایش کارایی
درست است که کافئین می تواند کارایی شما را در طول روز افزایش دهد. اما به خاطر داشته باشید این مواد به طور موقت می توانند به شخص کمک کنند. پس بهتر است با ورزش کردن، فکر کردن، بیرون رفتن، ساختن چیزهای مختلف، حرف زدن با دیگران و مواردی که کارساز هستند، کارایی خود را افزایش دهید.

اگر دوست دارید معتاد کار باشید، مهم نیست. اما این را در خاطر داشته باشید، فقط سخت کار کردن مهم نیست باید سعی کنید درست و مفید کار کنید. اینکه خود را در فشار بگذارید، به مفهوم خوب کار کردن نیست. بلکه نتیجه کار شماست که تعیین کننده همه چیز است. اگر درست کار کنید، مفید تر خواهید بود.

مهم تر از همه این است که بتوانید نشانه های فرسودگی کار خود و تیمتان را تشخیص دهید. حرکت به پایین و قرار داشتن در مسیر شکست را به سختی می توان از بین برد. و اگر شما مدیر هستید، ممکن است همه را با خود پایین بکشید و حتی شاید همه شرکت به خاطرشما دچار مشکل شود و شکست بخورد. بنابراین، همیشه هوشیار باشید و سعی کنید با سودمندی بیشتر و استرس کمتر کارها را پیش ببرید.

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید: 

FEED

+   سید محمد طباطبایی ; ۱:۳٥ ‎ب.ظ ; ۱۳٩۱/۱۱/٩