نور، دوربین، فروش! یادگیری از بازیگران در دنیای فروش

تاکید همیشگی من این بوده که همه ما می توانیم با یادگیری از بزرگان، زندگی موفقی داشته باشیم.  به‌ویژه یک بازاریاب و فروشنده موفق، می‌تواند با بهره‌گیری از سخنان و تجربیات بزرگان و دانشمندان، در کسب و کار خود به نتایج مطلوب برسد.

همه مخلوقات خدا، معلم ما هستند، مهم این است که دریچه های ذهنی و روحی خود را همواره گشوده نگهداریم.  از دیگر سو، علاقه‌ام به سینما  من را بر آن داشت تا سعی می‌کنم که این علاقه را با حرفه‌ام تلفیق ‌کنم (به یاری خداوند به زودی کتابی در این زمینه نیز چاپ و منتشر خواهم کرد). به هر ترتیب،  بازیگری و فروش بیش از آنچه که فکر می‌کنید به هم شباهت دارند. اعضای تیمهای فروش برای آماده شدن برای رویارویی با چالشهای فروش می‌توانند به صحنه و صفحه نمایش نگاه کنند. 

 

فروشندگان، مثل بازیگران فکر کنید تا موفق‌تر باشید

در اینجا پنج دلیل را باهم مبینیم که چرا فکر کردن مانند یک بازیگر به فروشندگان کمک خواهد کرد: 

1.یک جلسه‌ی فروش مانند تست بازیگری است.

 درست مثل بازیگران که برای تست آماده می‌شوند، بهترین تیمهای فروش نیز ویژگیها و تفاوتهای ظریف یک محصول را به یاد می‌سپارند تا آن را برای مشتریان بالقوه معرفی کنند. فروشندگان خوب قبل از اینکه با مشتری بالقوه دیدار کنند، متنی دارند که چندین بار با خود می‌خوانند و تمرین می‌کنند.

تمرین اینکه ارائه چگونه پیش خواهد رفت و اینکه در هر قسمت چه نکاتی باید بیان شود و مورد تاکید قرار گیرد، اغلب باعث تسهیل جلسه ملاقات با مشتری بالقوه می‌شود. مهم است که تیم فروش انتظارات مشتری را درک کند تا بداند که چگونه تمرین کند، درست مانند بازیگری که قبل از اینکه برای دادن تست آماده باشد بایدکاملا بداند که از او انتظار می‌رود  و چه نقشی را بازی کند؟

داشتن توانایی فروش به خریداران مختلف، چه از طریق یک واسطه و چه از طریق هیئت‌مدیره، یک مهارت ضرروی برای تیمهای فروش است تا بتوانند موثر و موفق باشند. 

 


2.بداهه‌گویی در جلسات فروش به اندازه تستهای بازیگری لازم است. 

همانطور که هر بازیگر خوبی باید برای بداهه‌گویی آموزش ببیند، فروشندگان نیز باید در معرض آموزش و تمرین بداهه‌گویی قرار بگیرند. بداهه‌گویی راهی است تا به مخاطبان خود نشان دهید که می‌توانید در لحظه فکر کنید و بینشهایی فراتر از یک متن آماده، ارائه دهید. 

یک فروشنده خوب و موفق می‌تواند از داخل و خارج متن و همچنین دانش و اطلاعاتی که از محصول دارد، استفاده کند تا فروش را انجام دهد. تیم فروش باید قادر باشد تا یک ملاقات فروش را تجزیه‌وتحلیل کند و پیش‌بینی کند که خریدار بالقوه چه سوالاتی ممکن است داشته باشد، و مهمتر اینکه، به سوالات آنها و یا چالشهای پیش‌بینی‌نشده درمورد یک محصول، پاسخگو باشد.

/ 0 نظر / 17 بازدید