آیا می دانید چه زمانی برای طرح یک مناقشه کاری مناسب است؟

گاهی بهترین اقدام برای حل یک مناقشۀ کاری، بی اعتنائی و مطرح نکردن آن است. اما اگر تصمیم گرفتید موضوعی را برای حل و فصل در محیط کار طرح کنید بهتر است  ابتدا از خود بپرسید نسبت به این موضوع هیجان زده هستید یا خیر؟

هیجان زده بودن در مورد هر موضوعی موجب می شود تا گفتگو در مورد آن غامض و پیچیده شود و روند گفتگو به حاشیه های ناخواسته  و غیر مرتبط کشیده شود.

پرسش دوم این است که آیا می توان با طرح موضوع و به بحث گذاشتن آن به یک راه حل رسید؟ بطور مثال اگر فکر می کنید طرف مقابل شرایط مناسبی ندارد و یا اینکه دیگر عوامل محیطی اثر گذار بر طرح مسئله موجب بی نتیجه ماندن آن خواهد شد بهتر است که از پرداختن به موضوع در این شرایط خودداری کنید. لذا از بیشترین توان خود برای به عقب انداختن رسیدگی به آن استفاده کنید. مثلاً الان آمادگی گفتگو در این مورد را ندارم یا اجازه دهید در مورد آن فکر کنم بعد با هم صحبت می کنیم و یا اینکه بگذارید فردا راجع به آن حرف بزنیم.

وقتی توانستید در مورد موضوغ به یک جمع بندی منطقی برسید آن را در یک شرایط

عاری از هیجان به گفتگو بگذارید.

منبع : HBR  به قلم جین برت، نویسنده: محمد سالاری

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

FEED

Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on Pinterest

 با احترام به طبیعت، لطفا فقط در صورت لزوم از این پست پرینت بگیرید


 

 
/ 0 نظر / 6 بازدید