لباس فرم سازمانی

تغییر و تحول در شکل پوشاک به خاطر روحیه بلند پرواز انسان است، چون که انسان استعداد در کمال طلبی دارد و به دنبال پوشیدن مدل‌های جدیدی از لباس‌ها است.
کاملا طبیعی است که انسان بخواهد لباس‌های خود تنوع رنگی داشته باشد و از راحتی آن در کار خود استفاده کند. اما در لباس های فرم(سازمانی)، رنگ فقط جایگاهی برای تنوع طلبی نیست! بلکه می‌توان گفت که گاهی می‌تواند تاثیری همانند دیگر تبلیغات سمعی و بصری نیز داشته باشد.
بله ... لباس‌ها هم می‌توانند ابزاری برای تبلیغ شرکت یا سازمان شما باشند.
در بسیاری از کسب و کار‌ها از رنگ سازمانی، نشانه یا لوگو برای رنگ و طرح لباس فرم استفاده می‌شود، اما باید این نکته را در نظر داشت که آیا هر رنگی مناسب با آن کار و حرفه است؟! 
دقت در انتخاب رنگ پوشش کاری و اداری (لباس فرم) نکته قابل اهمیتی است که خیلیها به سادگی با آن برخورد می‌کنند و یا بهتر بگوییم سهل‌انگارانه از آن می‌گذرند!!! برای مثال: برای خرید محصول لبنی وارد یک فروشگاه زنجیره‌ای مختص به همان شرکت رفته بودم، شرکتی با رنگ سازمانی زرد و قرمز.
این فروشگاه یا بهتر بگوییم شرکت، برای فروشندگان خود لباس فرم یکدست زرد(سر تا پا ) تهیه کرده بود!!!
درست است لباس منطبق با رنگ سازمانی بود و تداعی کننده همان برند .
یه سئوال اساسی، یکدست زرد بودن برای فروشنده چه حسی خواهد آورد؟!
و یا چه تاثیراتی خواهد داشت؟!
برای فروشنده ای که مدام در حال چیدمان و جابجایی کالایی است، کل انرژی و تمرکز او به این سمت می‌رود که لباسش کثیف نشود!!!  و رنگ زرد به زودی او را از لحاظ بصری و فکری خسته خواهد کرد، به زودی زود!!!
درست است که باید در همه جا از رنگ‌ها و المان‌های سب و کار خود استفاده کنیم، تا دیده شویم و در یاد مشتری بمانیم. اما با ایجاد راه‌کار‌های بهتر از طریق متخصصین این امر و با کمترین هزینه، بهترین نتیجه را بدست آوریم ...
 
منبع: کانون تبلیغاتی کروشه

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:


Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on Pinterest

 با احترام به طبیعت، لطفا فقط در صورت لزوم از این پست پرینت بگیرید

/ 0 نظر / 12 بازدید