هفت نکته ی طلایی برای افزایش زمان

1- مُسکّن‌های ضد تنش را به کار ببریم. اگر احساس می‌کنید زیر سلطه ی یک برنامه پر مشغله ی روزانه قرار گرفته‌اید ازاستراتژی تسکین تنش و تمرینات تنفسی استفاده کنید. تنفس عمیق واکنش‌هایی را که در بدن منجر به بروز استرس می‌شود، خاموش می‌کند.

2- مصرف کافئین را کاهش داده و یا به تدریج مصرف آن را قطع کنیم. بسیاری از افراد در زمان‌هایی که احساس فشار ناشی از کار طولانی مدت دارند ، اقدام به نوشیدن یک فنجان قهوه ، چای یا نوشابه می‌کنند با این تصور که سطح انرژی‌شان را بالا ببرند ، ولی این شیوه نادرست است ؛ زیرا کافئین موجود در قهوه و برخی نوشابه‌ها واکنش‌های تنش‌زا را در بدن تشدید می‌کند. بنابراین لازم است راه‌های دیگری را برای به دست آوردن انرژی بیازمایید. محققان می گویند اگر تصور می‌کنید، مصرف کافئین و شکر باعث می‌شود سریع‌تر کارتان را انجام دهید سخت در اشتباهید. تحقیقات نشان داده کافئین و شکر قوای ذهنی را کاهش می‌دهند.

3- خواب کافی داشته باشیم. در برنامه ی خیلی شلوغ روزانه‌ نخستین چیزی که سراغ‌تان می‌آید خواب است. خواب آلودگی فرد را بی‌حال و خسته می‌کند. در واقع بهتر است در طول شب یک خواب کافی و راحت داشته باشید. برای داشتن خوابی راحت نوشیدن جوشانده ی گیاهی و یا روش هایی غیر از مصرف قرص خواب آور را به کار ببرید.

4- ورزش‌های سریع انجام دهیم. اگر احساس بی‌حالی و خستگی می‌کنید یک تمرین ورزشی کوچک انرژی‌بخش خواهد بود. برخلاف برخی مردم که تصور می‌کنند انجام حرکات ورزشی نیازمند زمان است و باید حتماً در باشگاه‌های ورزشی انجام شود تنها چند حرکت ساده نرمشی، تنش را دور می‌کند.

5- نگرشمان را تغییر دهیم . تنش کارایی افراد را هنگام انجام کارها کاهش می‌دهد. بنا بر این لازم است یاد بگیرید که تنش را یک چالش بدانید و نه عاملی تهدیدکننده. این زاویه ی نگرش می‌تواند به شماانرژی بیشتری برای مقابله با چالش بدهد.

6- جرأت نه گفتن را بیاموزیم. بسیاری از مردم هنگام انجام کارهای لازم زندگی شان نمی‌توانند به خواسته‌های دیگران نه بگویند. بهتر است با یک برنامه‌ریزی مناسب تر به خواسته‌های دیگران که زمان زیادی را می‌گیرد، نه بگویید. یکی از شایع‌ترین نگرانی‌ها و شکایات مردم به ویژه کارفرمایان این است که به اندازه کافی زمان برای انجام کارها ندارند. مدیریت زمان ومدیریت تنش دو موضوعی است که اغلب در کنار یکدیگر مورد بحث قرار می‌گیرند.

7- تصورات نادرست را دور بریزیم. بر خلاف تصور بسیاری از افراد ، استرس و یا همان تنش ، بد نیست. استرس در زندگی ما تاثیرات مثبت هم به جا می‌گذارد. استرس خوب همان هیجانی است که هنگام انجام کارها داریم و استرس بد همان لرزش و دلواپسی است.

محققان می‌گویند وقتی برای انجام کاری در زمان مشخص برنامه‌ریزی می‌شود، همینبرنامه ریزی وقت و زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. مشکل مدیریت زمان به این معنی نیست که زمان کافی وجود ندارد بلکه به این معناست که زمان انجام کارهای بیهوده وجود ندارد و باید همه وقت را به نفع کارهای خود صرف کنید. بهتر است آن چه را مهم و ضروری است در برنامه ی روزانه بگنجانید زیرا انجام دادن کارهای غیرضروری نه تنها وقت‌گیر است بلکه باعث سردرد می شود و نوعی علایم هشداردهنده مانند گیجی در فرد به وجود می‌آورد.
محققان ، تشکیل جلسات اضافی را زباله‌های وحشتناک زمان نامیده اند. بهترین راه‌حل این است که در یک «زمان کوتاه‌تر» مسائل را به دیگران یادآوری کنیم. قطعاً این کار نتیجه بهتری در بر دارد.

منبع: خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد 

آفتاب ایرونی را از اینجا دنبال کنید:

FEED

/ 0 نظر / 8 بازدید