داستان میلیاردری که برنامه‌نویسی بلد نبود

Kevin Systrom، مدیر اینستاگرام بود. د نکست وب یک روز بعد از جریان خرید اینستاگرام از طرف فیسبوک، مطلبیرو به نقل از Quora منتشر می‌کنه و به بخشی از تاریخچه تاسیس این شرکت اشاره می‌کنه.

نکته جالب ماجرا این بود که مدیر اینستاگرام، تا قبل از اجرای این استارت‌آپ، توی بخش مارکتینگ شرکت Nextstop کار می‌کرده و بعد از ظهرها، با توجه به ایده‌هایی که داشته، شروع می‌کنه به یادگیری برنامه‌نویسی برای آیفون تا بتونه چیزی که تو ذهنش داره رو پیاده کنه. در واقع ایده اینستاگرام برای مارکتری بوده که خودش برنامه‌نویس شده بود.

البته این موضوع، برای خیلی از کاربرایی که تو وب ایران هم دارن کار می‌کنن (یا می‌خوان کار کنن) صدق می‌کنه. خیلی‌ها خودشون به‌تنهایی کارهای مورد نظرشون رو انجام می‌دن، تجربه کسب می‌کنن تا نهایتا به چیزی که می‌خوان برسن. ولی بین نمونه مورد اشاره با نمونه‌های اینجا یک سری تفاوت عمده وجود داره که شاید مهم‌ترینش این باشه که اگر می‌خواین ایده‌تون جهانی بشه، باید جهانی فکر کنین و برای این موضوع نمی‌شه خودتون رو محدود به بازار وب ایران با همه مشکلاتی که داره کنین.

از طرفی خودتون رو درگیر پیچیدگی هم نکنین. مطمئن باشین با ایده‌های خیلی ساده هم می‌شه به موفقیت رسید. فقط باید با توجه به محصولی که ارائه می‌دین، بازار مخاطب رو بشناسین و واقعا برای اون‌ها کارتون رو عرضه کنین.

توصیه می‌کنم این مطلب رو حتما بخونین.

منبع: سایت آرش زاد

/ 0 نظر / 8 بازدید